مزایای منحصر بفرد هتل هوشمند

مزایای منحصر بفرد هتل هوشمند

1-ارتباط تمام تجهیزات یک سوئیت با یکدیگر و پایگاه مدیریت هوشمند هتل

2-نرم افزار یکپارچة مدیریت سوئیت ها

3-تجمیع سازی با سیستم مدیریت دارایی هتل یا (PMS (Property Management System

4-مدیریت مصرف انرژی

 

 

 

 

1-ارتباط تمام تجهیزات یک سوئیت با یکدیگر و پایگاه مدیریت هوشمند هتل
در یک سوئیت هوشمند (RCU (Room Controller Unit امکان ارتباط سوئیت را با نرم افزار مدیریت هوشمند هتل بر عهده دارد.

از طریق RCU امکان ارتباط تمام تجهیزات با یکدیگر از طریق یک پردازندة مرکزی ممکن می شود و به این ترتیب میهمان قادر به کنترل تمام تجهیزات را از طریق پنل های هوشمند، تلفن همراه، تبلت و … را خواهد داشت.

 


 

2-نرم افزار یکپارچة مدیریت سوئیت ها
اگرچه سیستم‌های نرم افزاری مختلف با کاربردهای متفاوت برای هتل‌ها طراحی گردیده اما سیستم هتلی¬ای که طیف وسیعی از نیاز‌های یک هتل از سیستم رزرواسیون تا کنترل دسترسی به سوییت‌ها و پوشش درخواست‌های میهمانان را پوشش دهد، نقش پررنگی در تسهیل امور ایفا خواهد نمود.
یکی از اساسی‌ترین نیاز‌هایی که نرم افزار مدیریت هتلی در جهت مرتفع نمودن آن به وجود آمده است بهره مندی از قابلیت مانیتورینگ، مدیریت و کنترل یکچارچة سوئیت‌هاست. نرم افزار هتلی هوشمند ضمن نمایش شماتیک کلیة سوییت‌ها و تجهیزات داخل آنها بر روی مانیتور سرور پذیرش، این امکان را برای مدیر هتل و مسئول پذیرش مقدور میسازد که به طور متمرکز و یکپارچه به عملکرد سیستم و شرایط سوئیت‌ها نظارت داشته و بتواند کلیة تجهیزات را در جهت کاهش مصرف انرژی، افزایش بازدهی، و مهمتر از همه افزایش سطح رضایتمندی مهمانان کنترل کند.

 

نرم افزار مدیریت هتلی ضمن نمایش هر سوئیت به تفکیک طبقه و شماره سوئیت امکانات ذیل را نیز فراهم می‏سازد:
• توانایی تخصیص سوئیت به میهمان و تحویل کارت هوشمند با مدت اعتبار معین به وی
• توانایی نظارت بر حضور و یا عدم حضور افراد با سطوح دسترسی متفاوت (خانه دار-مهمان – مدیر) در سوئیت
• توانایی نظارت و حتی کنترل کلیة سیستم های داخل سوئیت ها شامل سیستم روشنایی، سرمایش و گرمایش، پرده‌ها و …
• توانایی پاسخگویی سریع به درخواست‌های میهمانان (تمیز کردن اتاق، کمک و…) توسط پذیرش
• اعلام هشدارهای مختلف (بازماندن درب سوئیت، بروز حادثه و…) به صورت صوتی به پذیرش
• کنترل کلیة سیستم‌ها به صورت متمرکز در زمان بروز حادثه
• گزارش رویدادهای به تفکیک هر سوییت مانند زمان ورود، نوع دسترسی و…
• توانایی ارسال گزارشات در قالب SQL

 

3-تجمیع سازی با سیستم مدیریت دارایی هتل یا (PMS (Property Management System
در یک هتل هوشمند امکان تجمیع نرم افزار جامع مدیریت سوئیت¬ها و سیستم مدیریت دارایی (PMS)، که یک نرم¬افزار جامع کاربردی است و جهت پوشش دادن موضوعات اساسی همانند هماهنگ کردن توابع عملیاتی در Front Office ، فروش، برنامه ریزی و … در یک هتل مورد استفاده قرار می گیرد، وجود دارد. که این امر در نهایت به صرفه جویی در زمان، کاهش خطای انسانی و در نتیجه افزایش رضایتمندی میهمانان می انجامد.

 

4-مدیریت مصرف انرژی

در یک سیستم مدیریت هوشمند هتلی امکان تعریف مدهای عملیاتی مختلف برای تمام سوئیت ها وجود دارد. این روش، بدون نیاز به کاهش کیفیت در خدمات ارائه شده در یک سوئیت، به کاهش چشمگیری در مصرف انرژی می انجامد.

 

از جمله اقداماتی که بصورت هوشمند در راستای بهینه سازی مصرف انرژی در مدهای مختلف صورت می پذیرد، می¬توان به موارد ذیل اشاره کرد:
– در مد Empty که سوئیت به میهمانی اختصاص داده نشده است تمامی تجهیزات الکتریکی نظیر روشنایی ها و سیستم سرمایش و گرمایش بصورت اتوماتیک خاموش می¬شوند.
– در مدهای از پیش تعیین شده یا Preset Modes، می توان برای کارکرد تمام تجهیزات برنامه¬های مختلفی تنظیم نمود. این مدها می توانند شامل مد مطالعه، خواب، روز، شب و حتی Check Out باشند که بعنوان مثال در این حالت تمامی تجهیزات الکتریکی پس از ترک سوئیت توسط میهمان، غیرفعال می گردند.
– در مد حضور (Occupied Mode)، بعنوان مثال دمای اتاق در بازة معینی از زمان و با در نظر گرفتن اصل صرفه-جویی در مصرف انرژی افزایش می یابد.
– در مد خروج میهمان یا Guest Away Mode، تمامی تجهیزات الکتریکی خاموش شده یا بحالت Standby می-روند و به محض بازگشت میهمان تمامی تجهیزات نظیر چراغ ها، پرده برقی، سیستم سرمایش و گرمایش و … به حالت اولیة خود باز می گردند.
– در مد نظافت (Cleaning Mode)، سیستم سرمایش و گرمایش و سایر تجهیزات الکتریکی خاموش بوده و تنها سوکت ها و چند سر خط روشنایی که جهت نظافت اتاق ضروری هستند فعال می باشند.

در شکل زیر سطح مصرف انرژی در مدهای عملیاتی مختلف نشان داده شده است.

Table of Contents

خوش آمدید