کوه یخی اینترنت اشیا ، یک اکوسیستم جهانی که حرکت تجاری را پیش می برد

کوه یخی اینترنت اشیا، یک اکوسیستم جهانی که حرکت تجاری را پیش می‌برد

تداوم تعهد صنعت موبایل به دامنه فناوری‌های مبتنی بر استاندارد 3GPP بر اساس تکنولوژی‌های Low Power Wide Area (LPWA) با افزایش مداوم تعداد شبکه‌های پشتیبانی کننده شبکه‌های NB-IoT و LTE-MTC (LTE-M)  نشان داده شده است. رشد تعداد دستگاه‌های سازگار با Cat-NB1 ، Cat-NB2 و Cat-M1 بسیار موثر بوده است. همین موضوع کوه یخی اینترنت اشیا را نشان می دهد.

طبق آخرین گزارش GSA تعداد 136 اپراتور وجود دارد که شبکه های NB-IoT یا LTE-M را در 64 کشور مستقر و راه اندازی کرده‌اند. از این تعداد، 34 اپراتور NB-IoT و LTE-M را مستقر و راه اندازی کرده‌اند. در حالی که 29 کشور فقط شبکه های NB-IoT دارند و یک کشور فقط شبکه LTE-M دارد.

اینترنت اشیا جهان را مدیریت خواهد کرد

با این حال ، این فقط نوک کوه یخ اینترنت اشیا را نشان می دهد. تا آوریل سال جاری، پایگاه داده GAMBoD GSA تعداد 165 اپراتور را که به طور فعال در فناوری NB-IoT سرمایه گذاری می کنند ثبت کرده است. و 75 اپراتور دیگر نیز در LTE-M سرمایه گذاری می کنند. در همین حال تعداد شبکه‌های راه اندازی شده تجاری همچنان در حال رشد است.

این حرکت در شبکه‌های تجاری در دسترس بودن دستگاه‌هایی که از استانداردهای IGT 3GPP پشتیبانی می‌کنند ، تکرار می‌شود. در شش ماه گذشته ، GSA شناسایی کرده که 518 دستگاه از Cat-M1 ،Cat-NB1 (NB-IoT) یا Cat-NB2 پشتیبانی می‌کنند. 5٪ بیشتر از آنچه در پایان دسامبر 2020 در پایگاه داده GAMBoD وجود دارد. در این میان، 362 دستگاه از Cat-NB1 پشتیبانی می‌کنند (شامل انواع شناخته شده) از 347 دستگاه در سه ماه.

پیش بینی اینترنت اشیا

ابتکارات عمده صنعت در سراسر جهان، در حوزه‌هایی مانند:

  • وسایل نقلیه خودران،
  • خانه‌های هوشمند،
  • کشاورزی،
  • رباتیک،
  • صنعت هوشمند،
  • شهرهای هوشمند،
  • انرژی هوشمند،

در حال بررسی و سرمایه گذاری در پتانسیل اینترنت اشیا هستند.

شرکت ها به طور فعال روی موارد استفاده از اینترنت اشیا invol که شامل NB-IoT و LTE-M است کار می کنند. در نتیجه، ما انتظار داریم که بازار اینترنت اشیا طی 5 سال آینده به سرعت رشد کند و با ادامه توسعه، فناوری‌های 3GPP بیشترین رشد را به خود اختصاص دهند.

زیرساخت‌های اینترنت اشیا ، چیپ ست‌ها‌، ماژول‌ها و دستگاه‌های حال حاضر از طریق طیف وسیعی از شرکت‌ها اعم از بزرگ و کوچک، تاسیس شده یا تازه کارهایی که در دسترس هستند. همه اینها دسترسی به اینترنت اشیا را بیشتر می کند.

پیش بینی اینترنت اشیا

اندازه روزافزون اکوسیستم 3GPP باعث تجارت بیشتر اینترنت اشیا می‌شود و اپراتورهای

  • تلفن همراه،
  • تأمین کنندگان زیرساخت،
  • چیپ ست،
  • تولیدکنندگان ماژول،
  • شرکت‌های دستگاه‌ها
  • و خانه های توسعه و آزمایش

از خدمات جدید پشتیبانی می کنند.

پیگیری رشد اینترنت اشیا در سطح جهانی

افزایش سریع تعداد دستگاه های پشتیبانی کننده Cat-NB1 ، Cat-NB2 و Cat-M1 همزمان با بلوغ فزاینده خدمات اینترنت اشیا است توسط اپراتورها ارائه می شود. GSA به ردیابی این بازار ادامه می دهد. پایگاه داده GAMBoD خود را به طور مرتب با داده‌های دستگاه و آمار مربوط به راه اندازی شبکه‌های NB-IoT و LTE-M از پایگاه داده Networks، Technologies and Spectrum (NTS) به روز می کند.

GAMBoD منبعی است که برای ارتقا موفقیت و رشد صنعت و اکوسیستم 4G / 5G اختصاص یافته است. و به طور کامل در دسترس کلیه کارکنان شرکتهای اجرایی GSA و اعضای عضو و GSA Associated مشترکین این سرویس است. ابزار جستجو و تجزیه و تحلیل مبتنی بر وب، بسته به پیشرفت صنعت در بخشهای مختلف، ماهانه یا فصلی به روز می شود. و شامل داده های صنعت جهانی در دستگاه های 4G و 5G، شبکه، فناوری ها، Spectrum و Chipsets است.

Table of Contents

خوش آمدید