Aldar پروژه هوشمند HDL ، ساختمانی هوشمند از نسل فردا

Aldar ساختمان صدفی شکل و پروژه هوشمند شده با محصولات HDL

 در این مقاله از پروژه های بین المللی HDL  به ساختمانی از آینده می‌رسیم، Aldar پروژه هوشمند HDL در امارات،‌ این ساختمان دیدنی و مدرن است.

ساختمان الدار اولین ساختمان مدور در نوع خود در خاورمیانه است. این ساختمان بسیار مدرن و هوشمند در ابوظبی، امارات متحده عربی واقع شده است. ارتفاع این ساختمان بیش از 100 متر است.

شکل هندسی ساختمان Aldar با هدف ایجاد یک نماد برجسته در جهان و از طریق یک فرم معماری بدیع، نماد وحدت، ثبات و عقلانیت طراحی و ساخته شده است. این ساختمان به شکل یک صدف ایستاده طراحی شده است. در این ساختمان تلاش قابل توجهی برای ایجاد فضاهای داخلی کارآمد و یک سیستم ساختاری موثر در فرم هندسی ساده انجام شده است.

نیاز مشتری به داشتن دو هسته آسانسور جداگانه که هر کدام در تمام سطوح خدمت می کنند ، چالش های غیرمعمولی را برای سیستم بالابر ایجاد کرده است. از آنجا که همه بالابرها در هر هسته برای همه طبقات کار می کنند، زمان حرکت برای هر آسانسور می تواند زیاد باشد. زیرا آنها به طور کامل از سطح عمودی ساختمان عبور می کنند. برای غلبه بر تأثیر ناشی از زمان انتظار مسافر، به ظرفیت بالابر بیشتری نیاز بود. برای دستیابی به این هدف، همه آسانسورها با استفاده از چندین ایستگاه کنترل مقصد، از یک منطقه لابی کنترل می‌شوند.

نام طراح برج الدار ابوظبی دبی MZ Architects یا گروه معماری MZ است.

تعداد آسانسورهای ساختمان الدار:

تعداد آسانسورها در این ساختمان غول پیکر از قرار زیر است:

  • 12 دستگاه آسانسور مسافربری
  • 2 دستگاه آسانسور سرویس
  • 3 آسانسور تک فضایی
  • 1 بالا بر هیدرولیکی دایره ای
  • 2 dumbwaiters برای حمل بار
  • 23 طبقه

Aldar پروژه هوشمند HDL در امارات

تیم HDL دبی راه حل های اتوماسیون را در ساختمانی که فقط می توان آن را به عنوان یکی از دیدنی ترین ساختمانهای خاورمیانه توصیف کرد، نصب کرده اند. ساختمان اصلی Aldar با عنوان “بهترین طراحی آینده نگرانه” جهان به مساحت 61،900 مترمربع مساحت ساخته شده است. در ساخت این ساختمان از «نسبت طلایی یا Golden Ratio» استفاده شده است. این نسبت در بسیاری از بناهای بزرگ تاریخ استفاده شده است.


راه حل های اتوماسیون کامل HDL در تمام دفاتر ساختمان و مناطق عمومی نصب شده است. به طور کلی به کمک محصولات هوشمند HDL، یک پنل برای یک کنترل تمامی المان‌های یک دفتر کافی است. علاوه بر این، سیستم به طور خودکار نور را با توجه به شرایط واقعی تنظیم می کند.

با ترکیبی از تنظیم شدت روشنایی، رله، سنسورها و پنل‌های هوشمند، ساختمان Aldar اکنون نه تنها از نظر زیست محیطی بسیار مسئولیت پذیر و آینده نگر است، بلکه تاثیرات فوق العاده از کنترل انرژی را، در تمامی ابعاد به وضوح می‌بیند!

Table of Contents

خوش آمدید