9 پیش بینی تکنولوژی جهان پسا کرونا

آینده تکنولوژی در جهان بعد از کرونا

جهان پسا کرونا و پیش‌بینی‌های دنیای تکنولوژي

تغییری در مقیاس جهانی و نقطه عطف

همزمان که همه‌گیری ویروس کرونا در کنار معایب و شک‌های بزرگی که برای جامعه بشری همراه داشت، باعث رشد میلیاردی بیزینس‌هایی که ارتباطات و خرید یا خدمات آنلاین را ارائه می‌دادند منجر گردید. باید ببینیم جهان در پسا کرونا به چه شکل در می‌آید!
ویروس کووید ۱۹ جهان را در تمام نقاط آن، برای هر نژاد و ملیتی تغییر داد و عملاً تاریخچه جهان را می‌توان به دو بخش قبل و بعد از همه‌گیری کرونا تقسیم کرد. این ویروس به معنای واقعی کلمه، ابعاد زندگی انسان را بسیار تغییر داد.
این همه گیری باعث شد، تمام مردم به فکر دیجیتالی کردن فعالیت‌های عملی و فیزیکی خود بیفتند. شاید بتوان اینطور برداشت کرد که بشر اذعان دارد که، تکنولوژی توانست او را از شرایط ترسناک کرونا خارج کند و بتواند این ویروس شوم را کنترل نماید.

جهان در ایام پسا کرونا

لمس بی لمس!

تا قبل از کرونا دستان ما دکمه‌های بسیاری را در انواع گجت‌ها، دستگاه‌ها و غیره سر و کار داشت از دکمه آسانسور گرفته تا دستگاه عابر بانک  و دستگاه‌های نوبت‌دهی و غیره. دقیقا کارهایی که در تمام ایام کرونا از انجام آن‌ها ترس و واهمه داشتیم و با وسواس و احتیاط خاص کارهای عادی خودمان را پیش می‌بردیم.

این موضوع نشان داد که چقدر در تکنولوژی این زمینه‌ها خلاء وجود دارد که می‌توانیم بر روی آنها کار کنیم. قطعاً ذهن توسعه‌دهندگان مخترعین تاکنون بارها به سمت چگونگی گذران زندگی و ارسال فرامین به دستگاه‌ها از طریق روش‌های نوین افتاده‌اند. پس پیش بینی‌ها در آینده، جهانی بدون لمس خواهد بود. می‌توانیم شاهد دستگاه‌های باشیم که فرامین را به روش‌های خلاقانه‌تر از انسان دریافت می‌کند.

روش های جدید در ارسال فرامین به دستگاه ها به جای لمس دکمه ها
روش های جدید در ارسال فرامین به دستگاه ها به جای لمس دکمه ها

قدرتمندتر کردن بستر‌های دیجیتالی.

بیش از همیشه متوجه شدیم چقدر زیرساخت‌های دیجیتالی می‌توانند در زندگی ما ناجی باشند. بسیاری از فعالیت‌های ما در طی این همه‌گیری بدون خارج شدن از منزل امکان‌پذیر بوده است. پیش بردن جلسات کاری، پروژه‌،‌ جلسات آنلاین همگی از این دست موارد بودند.

کسانی که مخالف گسترش و تقویت این زیرساخت‌ها هستند، الان در بدترین وضعیت خود به سر می‌برند بعد از این هم دیگر نمی‌توانند با گسترش این زیرساخت مخالفتی داشته باشند. امروز این ویروس کوچک بیش از هر چیز دیگر توانست ما را با عصر تکنولوژی پیوند دهد.

شاید قبل از این همه‌گیری کرونا هم بسیاری از افراد دورکار بودند که از طریق راه‌های دیجیتال جلسات خود را برگزار می‌کردند. قطعاً بعد از اتمام این همه‌گیری هم افراد بیشتری در مورد روش‌های قدیمی خود در پیشبرد امور جلسات یا روزهای کاری تجدید نظر خواهند کرد و از دنیای دیجیتال بیشتر از قبل در زندگی خود بهره خواهند برد.

قوی کردن بستر دیجیتال و دیتا سنتر ها
قوی کردن بستر دیجیتال و دیتا سنتر ها

مدیریت بیماری به کمک داده های گسترده از اینترنت اشیا

این ویروس نشان داد اگر بتوانیم در تمام جهان به طور یکپارچه، سریع و همزمان، اطلاعات را فوراً جمع‌آوری کنیم،‌تا چه حد می‌توان برای مقابله موثر‌تر در زمان بحران عمل کرد.

در برخی کشورها برای پیدا کردن افراد ناقل و کنترل بر شرایط، از فناوری GPS استفاده می‌کنند.
تمام این تجربیات جهت‌دهی آینده ما در دنیای فناوری تکنولوژی در پسا کرونا خواهد بود. البته برای این اقدام دولت‌ها باید بتوانند اعتماد شهروندان‌شان را برای در اختیار قرار دادن اطلاعات خود جلب کنند.

هوش مصنوعی داروی آینده در روزهای پسا کرونا

یکی از بهترین روش‌های تولید دارو، استفاده از هوش مصنوعی برای سرعت بخشیدن به پروسه تولید دارو است. به کمک این تکنولوژی می توان از، از دست دادن مردم جلوگیری کرد. به نظر می‌رسد تجربه این همه‌گیری سرمایه گذاری‌ها را در این زمینه افزایش خواهد داد.

پزشکی و ویزیت از راه دور

در این روزها شاید شما هم از افرادی بودید که با پزشک خود به طور آنلاین در ارتباط بودید. قعا این ویروس انسان را از روزهای پیشین خود جلوتر انداخت و این باعث تغییر پیش‌بینی‌هایی در دنیای آینده پزشکی شد. مردم می‌توانند با روش‌های نوین، پروسه درمان خود را جلو بیاندازند.

چه بسیار زمان‌هایی که پشت در مطب دکتر تلف شد و استرس هایی که در تمام طول ترافیک رسیدن به بیمارستان انسان نکشیده است.

پس کاهش حضور افراد در محل‌های مملو از آلودگی مثل بیمارستان نقش موثری در کنترل همه‌گیری خواهد داشت.

آنلاین تر از قبل سفارشات آنلاین بیشتر

این ویروس به بسیاری از کسب و کارها نشان داد، اگر رد و اثری در دنیای دیجیتال نداشته باشند، کار آن ها تمام است. همانطور که این روزها میبینیم همه به شدت در حال دست و پا زدن برای آنلاین کردن خدمات خود هستند و شرکت‌هایی که از قبل فعالیت آنلاین خود را آغاز کرده بودند هم برای بالا ماندن به فکر گسترش زیرساخت‌های خود هستند.
تا زمانی که در این شرایط سفارشات مردم سر به فلک می کشد امکان رسیدگی ارائه خدمات را داشته باشند.

در پسا کرونا می‌توان شاهد افزایش بیشمار دلیوری‌ها و ثبت سفارشات آنلاین خواهیم بود.

بیشتر شدن خریدهای آنلاین
خرید آنلاین در ایام کرونا

ربات ها دوست انسان

نگرانی همه ما در رابطه با پیکی که غذای ما را می‌رساند یا دیگر سفارشات ما را درب منزل تحویل می‌دهد و بسیاری از افرادی که با از خود گذشتگی ، نگذاشتن انسان به طور کامل فلج شود، باعث می‌شود بیش از قبل به فکر به کار گرفتن ربات‌ها برای رساندن اقلام به دست انسان باشیم.
یک ربات، بدون بر هم زدن جلوگیری‌ها در انتقال بیماری یا بیمار شدن خودش، می‌تواند به ارائه خدمات بپردازد و خریدها در ضدعفونی‌ترین شکل خود به دست مشتریان برسند.

تنها نگرانی، جایگزین شدن ربات‌ها به جای انسان‌ها است و قطعاً در پسا کرونا، شاهد افزایش آن خواهیم بود. پس در آینده با به کارگیری ربات‌ها، باید به فکر نیروی کار انسانی‌ای باشیم که شغلشان را به ربات ها تحویل می‌دهند.

رباتها در ایام پسا کرونا در کنار انسان

برگزاری نشست ها، دورهمی و رویدادهای آنلاین

این ویروس هچنین باعث شد تا خیلی‌ها مخاطبان خود را به صورت آنلاین دور هم جمع کنند و بعد از این هم این نشست‌های عمومی موثر، ادامه‌دار خواهد بود و شاهد هرچه بیشتر شدن آن خواهیم بود. برای نمونه شرکت سونی به احتمتل خیلی زیاد در پاییز امسال برای رونمایی از کنسول پلی استیشن 5 خود، قید برگزاری سمینار و جشن رونمایی را خواهد زد.

ورزش در دیجیتال

دنبال کردن دنیای ورزش، فوتبال، والیبال، مسابقات بیس بال، اتومبیل از لذت های ما در اوقات فراغت بوده است. این رویدادهای ورزشی نمی‌توانند به صورت آنلاین برگزار شوند.

اما ورزش‌هایی هم هستند که می‌توان از تکنولوژی برای گردهمایی علاقه مندان استفاده کرد. گردهمایی لیگ‌هایی مثل بازی‌های دیجیتالی و غیره می توانند از راه دور هم محقق شوند.

Table of Contents

خوش آمدید