ویندوز 10 و اینترنت اشیا که هر لحظه مهم و مهمتر می‌ شوند

ویندوز 10 و اینترنت اشیا که هر لحظه مهم و مهمتر می‌ شوند


به روز رسانی های هیجان انگیز برای ویندوز ۱۰ اینترنت اشیا

مایکروسافت اعلام کرد که قصد دارد برای نسخه IoT ویندوز 10 خود به‌روزرسانی‌های را انجام دهد که این یک ترکیب با نسخه مناسب برای تجارت و اقتصاد آن است. در روزهای آینده مایکروسافت قصد دارد تا تفاوت های مهمی را در پلتفرم اینترنت اشیا ویندوز خود اعمال کند. آنها تصمیم دارند تا دو مدل Windows 10 IoT و Windows 10 IoT Enterprise را با هم تلفیق کنند تا به ابعاد کوچکتر از آن نیز دست پیدا کنند.

ویژگی های ویندوز 10 اینترنت اشیا

از تفاوت قابل توجه و مهم در سری جدید این پلتفرم ها می‌توان به پشتیبانی از سخت افزارهای بیشتر، کوچک شدن ابعاد تا ۴۰ درصد سیستم عامل و آپدیت اتوماتیک اشاره کرد. در این نسخه می توان شاهد این بود که روال کاری Linux به کمک Linux Container در Azure IoT Edge در سیستم عامل ویندوز قابلیت اجرایی داشته باشد. به زودی نسخه دموی این تحولات آماده خواهد شد و در سال ۲۰۲۱ در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

اینترنت اشیا و نسخه ویندوز 10 Core

همانطور که گفته شد دو نسخه Core و Enterprise سیستم‌عامل ویندوز قرار است تا با هم ترکیب شوند و در آینده نام این تلفیق را Windows 10 IoT Enterprise خواهند نامید و شناخته خواهد شد. همچنین می‌توان در این سری به ارائه خدمات طولانی‌تر در نسخه تجاری آن اشاره کرد. این برنامه‌ریزی برای این ادغام قرار است در سال آینده میلادی یعنی سال ۲۰۲۱ اتفاق بیفتد.

پیش از این تصور بر آن بود تا نسخه Core این سیستم عامل برای سیستم های کوچک استفاده شود که امکان اجرای اپلیکیشن های UWP یا Universal Winows Platform را دارد و نسخه Enterprise نیز تمام امکانات ویندوز را برای کاربر اینترنت اشیا فراهم می کند که شامل مدیریت و امنیت سطوح تجاری آن می‌شود و در این نسخه از سیستم عامل ویندوز امکان ساپورت و ارائه خدمات طولانی مدت تر هم موجود می‌باشد.

آیا دارندگان سیستم عامل نسخه Core ویندوز به دردسر می افتند؟

 برای کسانی که نسخه Core این سیستم‌عامل را دارند جای نگرانی وجود ندارد چراکه مایکروسافت اعلام کرده از این نسخه تا سال ۲۰۲۹ پشتیبانی خواهد کرد. اما بعد از این تاریخ باید کاربران پردازنده‌های X64 و ARM64 خود را به نسخه Enterprise تغییر دهند.

یک مرورگر جدید در نسخه جدید سیستم عامل ویندوز ۱۰

مایکروسافت اعلام کرد که مرورگر جدید Edge بر اساس کرومیوم در ویندوز ۱۰ اینترنت اشیا خواهد بود. در نسخه های وعده داده شده این مرورگر به صورت گسترده در اختیار همه قرار خواهد گرفت. این مرورگر برای کاربردهایی مثل لوازم خانگی ضروری است. نسخه دموی این مرورگر برای کاربران اینسایدر در دسترس خواهد بود و بقیه مشتاقان باید تا سال بعدی و انتشار گسترده آن صبر کنند.

پردازنده NXP تحت حمایت ماکروسافت

پردازنده های NXP

ورژن بعدی سیستم عامل ویندوز ۱۰ اینترنت اشیا برای پردازنده های i.MX8 شرکت NXP در دسترس خواهد بود. در کنار این پردازنده همچنان نام اینتل کوالکام و AMD نیز به عنوان پردازنده های تحت پشتیبانی مایکروسافت می توان اشاره کرد. از گزینه‌های دیگر پلتفرم اینترنت اشیا مایکروسافت در سال ۲۰۲۱ می‌توان به Azure RTOS و Real Time Operating System یا RTOS هم اشاره کرد که برای دستگاه های بسیار محدود و داره میکروکنترلر ها می‌باشد. Azure RTOS مبتنی بر فناوری ThreadX است. که مایکروسافت در سال ۲۰۱۹ آن را خریده است.

ThreadX RTOS مدل پیشرفته نسخه صنعتی Real Time Operating System است که به طور خاص برای اپلیکیشن‌های IoT و Real Time طراحی شده اند.

فناوری ThreadX امکاناتی مانند تقویم زمانبندی، ارتباطات، هماهنگ سازی، زمان مدیریت، حافظه و مدیریت اختلال را دارد.

مایکروسافت اعلام کرد که کیت Azure RTOS از شرکت‌های کوالکام ST ،NXP ،Microchip و Renesas امکان تهیه دارد.
همچنین Azure RTOS با ماژول Azure Security Center برای محافظت از دستگاه در برابر هرگونه آسیب و تهدید طراحی و ارائه شده است.

شش دلیلی که شما باید از ویندوز ۱۰ نسخه اینترنت اشیا استفاده کنید

1. ویندوز 10 میتواند بیزینس شمارا متحول کند

ویندوز ۱۰ اینترنت اشیا با استفاده از پلتفرم خود و ابزارهایش، اینترنت اشیا شما را برای استفاده های متناسب با کسب و کار شما ترجمه می کند.

این ورژن تجاری می‌تواند با محصولات همکاران خود نیز ارتباط و همکاری داشته باشد و یک ارتباط کاری را ایجاد نماید که باعث ایجاد درآمدهای جدید و کاهش هزینه‌ها می‌شود.
شرکت McKisney (که در زمینه ارائه مشاوره سرویس‌های استراتژی و مدیریت است) پیش‌بینی کرده که ۷۰ درصد ارزشی که اینترنت اشیا ایجاد میکند، توسط سناریوهای معاملات B2B است.
ویندوز ۱۰ اینترنت اشیای پلتفرم رایج است که پیشرفت و مدیریت را آسانتر می کند.

2. به دنبال ساده سازی اطراف خود هستید؟به جای درستی آمده اید.

ویندوز 10 IoT پلتفرم رایجی برای کمک به شما در ادغام تمام سیستم های ویندوز است.
وجود تنها یک پلتفرم اپلیکیشن های جهانی، یک مدل امنیتی، یک جانمایی و یک رویکرد مدیریتی، اجرای زیرساخت‌های پیچیده را راحت تر می کند.

3. براساس هرآنچه که دم دست دارید سیستم خود را بسازید.

نیاز به شروع دوباره نیست تا تمام تکنولوژی‌های خودتان را به روز کنید. شما می‌توانید ویژگی‌های مدرن امروز را با افزایش مدیریت محصولات توسط ارتباط با سیستم‌هایی که در حال حاضر دارید به دور نمای تجاری و حیاتی کسب و کار خود تبدیل کنید.
ویندوز ۱۰ IoT بر روی هر دستگاهی با هر شکل و اندازه‌ای اجرا می شود. به کارمندان خود ابزاری که نیاز دارند را بدهید از همان اپلیکیشنی که تاحالا استفاده می کردید برای خلق زیرساخت‌های ارتباطی استفاده کنید. بر روی اینترنت اشیا کلیک کنید تا مسیر بیزینس خود را به کلی تغییر دهید.

ویندوز 10 اینترنت اشیا

4. فرصت های جدید در بازار ایجاد کنید.

مشتریان خود و خواسته هایشان را بشناسید و آنها را برایشان فراهم کنید جلوه‌های حرفه ای از خودتان را توسط تجمیع کاربران معامله و اطلاعات ERP یا Enterprise Resourse Planning، منابع مازاد و بیرونی مانند جامعه ایجاد کنید.

5. ابداعات در زمینه سوخت و الهام گرفتن برای سیستم های نسل بعد

صنایع پیچیده مانند مراقبت از سلامت، سازندگی و خرده‌فروشی همگی تکمیل، پخته و جا افتاده شده‌اند و نیاز به نوآوری توسط اینترنت اشیا دارند. نسل بعدی دستگاه‌ها بر پایه اینترنت اشیا بر روی ادغام دستگاه‌های موجود حال حاضر برای انجام کارهای بیشتر در زمینه هایی که همین حالا در حال انجام آن هستید، بنا خواهد شد.
دستگاه های دارای ویندوز ۱۰ IoT می تواند پروژه های بحرانی را اتوماتیک کند، خدمات را بهبود بخشند و محل زندگی را گسترش دهند و به سمت بهره‌برداری بیشتر سوق بدهند .

همچنین می‌توان شاهد کاهش دزدی‌ها بود و سرمایه گذاری‌ها بر روی IT بهتر مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. می‌توان قدرت اینترنت اشیا را تحت کنترل آورد و هزینه‌های شما را کاهش داد و درآمدها را بیشتر نمود.

ویندوز اینترنت اشیا

6. برای محل کار توزیع داده شده، امنیت بهتری را پیشنهاد می دهد.

تهدیدها در حال افزایشند. از ریسک‌های امنیتی در بطن زندگی تا حمله‌های آنلاین، از سیستم‌ اطلاعات خود با امنیتی با نسخه Enterprise از ویندوز ۱۰ IoT مراقبت کنید.

در این نسخه می‌توانید از امکان کنترل دسترسی برای محدود کردن دستگاه‌ها استفاده کنید تا کاربران را خودتان تعریف کنید، اطلاعات خودتان را به هنگام انتقال رمزگذاری کنید، از ذخیره دیتا در حافظه جلوگیری کنید، مراحل مهم بیزینس خود را ایزوله کنید، از سیستم خود در برابر اجرا شدن برنامه‌های ناخواسته جلوگیری کنید و از قابلیت های lock down برای محدود کردن استفاده دستگاه ها برای رسیدن به سناریوی صنعتی مورد نیاز خود بهره ببرید.

آیا شما هم در آینده به سمت این سیستم عامل خواهید رفت؟ این طور که به نظر می‌رسد اینترنت اشیا در آینده نه چندان دور بخش جدا نشدنی مدیریت زندگی پر از مشغله ما خواهد بود که برای مدیریت آن و انجام کارها هواه ناخواه باید از مباحث IoT استفاده کنیم.

Table of Contents

خوش آمدید