احساسات الکسا‌ ، دستیار صوتی آمازون

احساسات الکسا را دریابید!

الکسا واقعا چیست؟

الکسا دستیار صوتی آمازون بر پایه Cloud برند آمازون می‌باشد که دارای قدرت هوشمند در اکوسیستم ماست. بسیاری از مردم در آمریکا از طنین صدای برند آمازون یعنی الکسا برای کارهای زیادی از آن استفاده میکنند.

کارهایی مانند گوش دادن به رادیو، پخش آنلاین موسیقی، تنظیم آلارم و کنترل دستگاه‌های خانه هوشمند خود مانند سیستم هوشمند روشنایی یا اتصال به سیستم ترموستات خانه.

این استوانه جذاب موارد بسیار بیشتری مانند امکان سرچ در وب، گزارشی از خلاصه اخبار، گزارش آب و هوا، اخبار ورزشی و غیر را داراست.

دستیار هوشمند الکسا با ویژگی های منحصر به فرد
دستیار هوشمند الکسا با ویژگی های منحصر به فرد

خبر داغ شرکت آمازون

دستیار هوشمند الکسا با ویژگی های منحصر به فرد
دستیار هوشمند الکسا با ویژگی های منحصر به فرد

طرفداران پرو پا قرص این استوانه هوشمند و جذاب، که گاهی سنگ صبور و دستیار افراد در انجام کارها هست خوب می‌دانند که اخیراً شرکت آمازون خبرهای خوبی از نحوه کار الکسا را داده است. خبرهایی که این دستگاه هوشمند با تلفیقی از احساسات مانند هیجان، شوق یا ناامیدی پاسخگوی کاربران خود خواهد بود.
تیم توسعه دهنده الکسا اعلام کرد که از این پس می توان تجربه انسان‌گونه را در هنگام کار با این دستگاه داشت.

برای مثال با صدای مهیج سرشار از شادی یا در مواردی هم با القای احساسات عاطفی می توان تجربه ای از کار با حالت‌های احساسی این دستیار صوتی را داشت.

برای نمونه زمانی که در حال انجام بازی هستید و برنده می‌شوید الکسا با حالتی هیجان‌زده به پیروزی شما ری اکشن نشان می‌دهد.

تکنولوژی استفاده شده در این استوانه احساسی، الکسا دستیار صوتی آمازون

برای اضافه کردن این ویژگی به ویژگی‌های این دستیار صوتی این شرکت از شبکه عصبی استفاده می‌کند. این فناوری بخشی از ویژگی‌های Polly که سیستم تبدیل متن به گفتار شرکت آمازون بوده و طراحی  آن از پیش از این انجام شده بود، استفاده کرده است.

در بیان احساسات این دستگاه کاربر می‌تواند ۳ سطح از شدت هیجان را تجربه کند: هیجان کم، متوسط و شدید.
برای مثال می‌توانید ویدئوی زیر را مشاهده کنید.

 

 

خبر خوب برای شهروندان استرالیا

این دستگاه هوشمند در ورژن جدید خود صداهای جدید در حین «گزارش اخبار» یا «موسیقی» مجهز شده است. کاربران استرالیایی این دستگاه می‌توانند اخبار را از این پس با لهجه استرالیایی بشنود.

برای مثال حالت «گزارش اخبار» را با لحنی واضح و گویا بسیار شاداب همراه با زیر و بم بر روی کلمات و جملات بیان می‌کند و حالت «استاندارد موسیقی» را کمی آهسته و آرام بیان خواهد کرد .

دستیار هوشمند الکسا
دستیار هوشمند الکسا

برای دو حالت متفاوت در بیان، نام‌های «صدای استاندارد» و «سبک گفتار» در نظر گرفته شده است.

با الکسا دستیار صوتی آمازون زمزمه کن!

همچنین از ویژگی‌های دیگر این دستیار صوتی هوشمند امکان پاسخگویی در زمان زمزمه و یا صدای آهسته خواهد بود. اگر شما با صدایی بسیار آرام مانند زمانی که کسی خواب است، از الکسا کاری را بخواهید الکسا هم متقابلاً به صورت زمزمه جواب شما را خواهد داد.

همچنین دستیار هوشمند می تواند تشخیص دهد که کاربر در کدام سمت ایستاده است و جهت صدا از کدام سمت است.

اگر با دوستان خود در اطراف الکسا بایستید و به نوبت از او درخواست کنید تا کاری را انجام دهد. متوجه می‌شوید که نور نوار آبی رنگ بالای الکلسا به سمت صدای دریافت شده روشن تر می‌شود.

البته این ویژگی قبل از تنظیم این مقاله، توسط نمایندگی استان گیلان، جناب آقای مهندس حسین حسینی بارها تست و پیج اینستاگرامی ایشان بارها و بارها با مخاطبانشان به اشتراک گذاشته شده بود.

نظر شما درباره این ویژگی ها چیست؟

آیا برند آمازون سعی دارد تا از الکسا برای همیاری انسان‌گونه خود در تمام شرایط زندگی انسان استفاده کند؟

به نظر شما ویژگی بعدی چه خواهد بود؟

Table of Contents

خوش آمدید