سورپرایز شرکت سونی، دسته پلی استیشن 5

معرفی دسته پلی استیشن 5 از شرکت سونی

سورپرایز ویژه برای دوستداران دنیای بازی و سرگرمی توسط شرکت سونی 

معرفی پلی استیشن 5 خبرساز شد.

درست در زمانی که همه دنیا در شک همه‌گیری ویروس کرونا/کووید ۱۹ فرو رفته بود، شرکت سونی در اقدامی بی‌سابقه تمام طرفداران خود را سورپرایز کرد.

سورپرایز این شرکت معرفی دسته نسل پنجم پلی استیشن خود بود، در حالی که هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد ویژگی‌های خود این کنسول ارائه نکرده‌ است.
این دسته با نام DualSense رونمایی شده است.
بیایید یک نگاهی به ویژگی‌های این دسته جذاب که ظاهری مدرن به خود گرفته است بیندازیم.

طراحی مدرن این دسته به گونه‌ای است که همه امیدوارند در طراحی خود کنسول نسل پنجم پلی‌ استیشن هم از این المان‌ها استفاده شود.
دسته پلی استیشن 5 معرفی شد

و اما ویژگی های این دسته خیره کننده

برای اولین ویژگی این دسته می‌توان به ویژگی صحبت در حین بازی آن اشاره کرد. شما می‌توانید با دوستان خود بدون استفاده از هندزفری و هدست یا میکروفون در ارتباط باشید.
دومین ویژگی تکنولوژی صدای سه بعدی در این دسته است.

همواره این شرکت در تلاش است که هواداران خود را بیشتر در فضای بازی‌های طراحی شده غرق کند تا بعد از یک دست بازی هیجان‌انگیز احساس خارق‌العاده‌ای به آنها دست دهد.نمای نزدیکی از جوی استیک‌های دسته پلی استیشن 5

ویژگی‌های دیگر دسته پلی استیشن ۵، تکنولوژی Haptic Feedback در دسته Dual Sense خود است. این تکنولوژی به شما کمک می کند تا برای مثال در بازی‌های مربوط به رانندگی احساس دست انداز، زمین لیز در یک روز بارانی و گل و لای را به خوبی متوجه شوید.
بنابراین می توان به دو عنصر بسیار مهم و القاگر فضای سه بعدی بازی اشاره کرد که یکی از آنها صدا و دیگری حس لامسه است که سونی در این دسته خود بسیار تلاش کرده تا روی این ویژگی‌ها به خوبی کار کند.

لرزش‌ها در دسته جدید پلی استیشن 5

همانطور که می‌دانید برای ایجاد این لرزش‌ها در دسته Dual Shock از موتور‌های بزرگ مکانیکی استفاده شده بود اما در این دسته برای افزایش دقت تشخیص لرزش‌های مختلف از چیپ‌های الکترونیکی بسیار کوچک به کار گرفته شده است.
ارگونومی و خوش دست بودن دسته پلی استیشن 5

تعبیه این چیپ ها و سنسورهای کوچک و حساس در این دسته است که باعث شده تا اندازه آن کوچک و بسیار دقیق‌تر از نسل قبلی خود باشد.

در کنار کوچک‌تر شدن و کاهش وزن و به طور کل، ارگونومی‌تر شدن این دسته، بهبود عمر باتری دسته‌ها یک ویژگی دیگر در این دسته بازی است.

پیرو این ویژگی در این دسته نورهای پر‌رنگ جلوی حذف شده است و نور ملایم و زیبایی به عنوان بک لایت در پد لمسی ایجاد شده است.

ویژگی بعد، ویژگی Adoptive Trigger برای دو کلید L2 و R2 است. همان طور که از این لغت استنباط می‌شود مطابق با نوع بازی، میزان فشار لازم برای انجام حرکات بازی شما می‌توانید به کارهای متفاوتی را به این دکمه‌ها وارد کنید؛

برای مثال در بازی تیر و کمان می‌توانید برای کشیدن کمان فشار بیشتری روی این دکمه اعمال کنید تا کشش بیشتری در زه کمان ایجاد شود.
نمای نزدیکی از دسته پلی استیشن 5

پس بالاخره خود کنسول پلی استیشن 5 کی می‌‎ آید؟

در نهایت شرکت سونی با ایجاد هیجان در بین هواداران و حتی رقبای خود، اعلام کرد ارائه کنسول نسل ۵ سونی در اواخر سال ۲۰۲۰ خواهد بود به نظر می‌رسد تحمل گذر این زمان برای طرفداران کنسول‌های بازی شرکت Sony، پس از ارائه دسته این پلی استیشن بسیار بسیار سخت و طاقت فرسا باشد.
از شما دعوت می‌کنیم برای دنبال اخبار مربوط به تکنولوژی و دنیای بازی ها و آخرین اخبار مربوط به پلی استیشن 5 در آینده، همواره با ما همراه باشید و آخرین اخبار را از Smart Mag پیگیری نمایید.

Table of Contents

خوش آمدید