رونمایی از جدیدترین ایستگاه سیار هواشناسی در حوزه IOT

رونمایی از جدیدترین ایستگاه سیار هواشناسی در حوزه IOT

شرکت RainWise به عنوان یکی از شرکت های تولید کننده حرفه ای در حوزه تجهیزات اندازه گیری آخرین دستگاه هواشناسی جدی خود را تحت نام MK4 به بازار عرضه کرده است. این دستگاه که به عنوان اولین دستگاه هواشناسی مبتنی بر IOT عرضه شده است به صورت یک سیستم ترکیبی ماژولار طراحی شده است و می تواند با پروتکل های رادیویی مختلف در حوزه IOT ارتباط برقرار نماید.

 شرکت RainWise فعالیت خود را از دهه 80 میلادی آغاز نموده است و با رشد تکنولوژی محصولات متنوعی را ایجاد کرده است. نمونه MK4 به گونه ای اطلاعات را جمع آوری می نماید که شاید اگر چند سال پیش در این باره صحبت می کردیم غیر ممکن به نظر می رسید. این دستگاه برای کاربران حرفه ای، مانیتورینگ نیاز های پایه و حتی کشاورزان و مهندسین کشاورزی که می خواهند اطلاعات دقیقی از وضعیت مزارع و خاک داشته باشند کاربرد دارد. Mk4 در حوزه جمع آوری اطلاعات آب و هوا انقلابی ایجاد می کند که در نمونه های قبلی وجود نداشته است.

شرکت RainWise در شهر Trenton در ایالت نیو جرسی آمریکا در سال 1974 تاسیس شده است که با سیستم سنجش باران از راه دور کار خود را شروع کرده است. این شرکت اولین دستگاه هواشناسی دیجیتال خود را در سال 1981 ساخت و در حال حاضر دارای بیش از 50 محصول در زمینه سنسور های هواشناسی و نرم افزاری های مرتبط می باشد.

MK4 به عنوان یک واحد کلی متشکل از بخش های مختلفی همچون صفحات خورشیدی جهت تامین توان مورد نیاز، سنسور اولتراسونیک باد، سیستم افزایش دهنده کیفیت سنسور های تشخیص دما و رطوبت که با استفاده از یک فن گردش هوا را ناشی می شود و منجر به افزایش کارایی تا 50 درصد می گردد ، سنسور های رطوبت و دمای خاک یا سنسور های تشخیص تابش  و رطوبت گیاهان از ویژگی هایی است که به صورت آپشنال قابل انتخاب می باشد.

 MK4 به صورتی طراحی شده است که با تمام روش های ارتباط رادیوی در حوزه IOT قابل ارتباط می باشد. این دستگاه می تواند تحت پروتکل های LoRa، sigfox & NB-IoT ، بلوتوث  و Wi-Fi ارسال اطلاعات را انجام دهد که برای پروژه های حوزه کشاورزی می تواند بسیار مفید واقع شود.

 مدل MK4 همچنین به نسبت مدل های قبلی قابلیت های بیشتری در حوزه ارتباط دارد. این دستگاه می تواند از طریق داده های سیمکارتی که در آن نصب می شود داده ها را به سرور ها انتقال دهد. سازندگان MK4 می گویند این دستگاه قرار است قواعد بازی را عوض نماید، آن ها می گویند این دستگاه نه تنها برای تخمین بهتر وضعیت آب و هوا ساخته شده است بلکه می تواند برای استفاده های حوزه شهر های هوشمند در تشخیص باران و جریان های آبی ناشی از آن مورد استفاده قرار گیرد. با این دید می توان نسبت به اعمال داده های شهری به صورت نقشه های آنلاین از وضعیت نقاط مختلف شهر آگاهی بیشتری داشت. این دستگاه تمام سنسور های مورد نیاز یک ایستگاه هواشناسی کامل را با آخرین تکنولوژی های ممکن دارا می باشد و اولین ایستگاه هواشناسی متصل به فضای IoT در این سطح می باشد.

این دستگاه برای اولین بار در نمایشگاه جهانی IoT Tech Expo در تاریخ 25-26 آورین 2019 در لندن رونمایی شد که در آن آخرین تکنولوژی های صنعت IoT به نمایش گذاشته شده است. شرکت تولید کننده اعلام کرده است که سفارش 6000 عددی برای این دستگاه در سال 2019 گرفته است و این عدد زمانیکه مردم با این سیستم بیشتر آشنا شوند افزایش چشمگیری خواهد داشت

منبع: https://www.iotforall.com

Table of Contents

خوش آمدید