ساختار HDLiTV

ساختار HDLiTV

ساختار HDLiTV مبتنی بر شبکه های داده بنا نهاده شده است و با ایجاد ارتباط میان این بخش ها توانسته است امکانات بسیاری را فراهم سازد. مشابه تمامی سیستم های IPTV نیاز است ما بین تمامی تلویزیون ها و سرور مرکزی ارتباطات شبکه بوجود آید که بر اساس تعداد تلویزیون های موجود در شبکه ساختار شبکه به صورت کابل یا فیبر نوری انتخاب می شود.

در طراحی سیستم متناسب با ساختار شبکه و تعداد تلویزیون ها سوییچ های شبکه استفاده می شود که کار ایجاد ارتباط میان سرور و STB ها را بر عهده دارند.

ستاپ باکس(STB) مبدلی است که در کنار هر TV قرار می گیرد و اطلاعات انتشار یافته بر روی شبکه را به خروجی های قابل نمایش مانند HDMI تبدیل می نماید. قدرت پردازش STB ها متفاوت می باشد و متناسب با توان پردازشی می توان ویژگی های مختلفی را از سیستم انتظار داشت.

شبکه های تلویزیونی به صورت ماهواره ای و یا آنتن های هوایی دریافت می شوند که اطلاعات آن بر اساس فرکانس های قابل دریافت در سرور ها پردازش شده و طبق روال ها و لایه بندی های انجام شده در اختیار STB ها قرار گرفته و نمایش داده می شود. با توجه به وجود زیر ساخت آنتن مرکزی در اغلب ساختمان های جدید، زیر ساخت دریافت سیگنال ها عملا موجود می باشد و تنها کافی است زیر ساخت های شبکه بوجود آید.

به منظور فعال سازی امکانات اینترنتی HDLiTV نیاز است STB ها به اینترنت متصل شوند. چنانچه شبکه کلی به اینترنت متصل باشد، بالطبع STB ها به اینترنت متصل خواهند بود ولی در پروژه های مسکونی به دلیل آنکه شبکه کلی فاقد دسترسی به اینترنت می باشد، نیاز است از STB هایی استفاده شود که دارای سیستم Wifi داخلی هستند و از طریق Wifi با مودم ADSL یا LTE موجود در منزل ارتباط گرفته و به اینترنت متصل می شود.

به منظور کنترل تجهیزات هوشمند سازی ساختمان و خانه هوشمند از طریق تلویزیون تنها کافی است یک مبدل IP در شبکه هوشمند در نظر گرفته شود که به سوییچ های شبکه متصل شود.

Table of Contents

خوش آمدید