امکانات HDLiTV در بخش صدا و سیمای خصوصی

امکانات HDLiTV در بخش صدا و سیمای خصوصی

امکانات تلویزیون تحت شبکه و ایجاد صدا و سیمای خصوصی :
پایه و اساس سیستم تلویزیون تحت شبکه اشتراک گذاری شبکه های ماهواری ای و آنتن های دیجیتال بین کاربران می باشد که ویژگی های جذابی به نسبت تلویزیون های معمولی و هوشمند را به همراه خواهد داشت. جزئیات این امکانات به شرح زیر است.

 

 


  حذف دستگاه ریسیور یا گیرنده دیجیتال در واحد ها

از ابتدایی ترین امکانات سیستم HDLiTV حذف کلیه گیرنده های دیجیتال و ماهواره ای می باشد. در این سیستم دیگر نیازی به داشتن گیرنده ها وجود ندارد و یک گیرنده مرکزی در ساختمان به صورت سرور مرکزی نصب می شود که قابلیت نمایش تمامی کانال های ماهواری ای و دیجیتال را دارد.

 امکان ارائه کانال های تلویزیون و رادیوی به صورت نامحدود( بر اساس ویژگی های سرور تعیین می شود)

در سیستم HDLiTV هیچ محدودیتی در تعداد کانال های قابل دریافت توسط هر تلویزیون وجود ندارد و بر اساس ویژگی های سرور می توان به این مورد دست یافت. کاربران می توانند بر اساس نظر مدیران و سطوح دسترسی از کانال هایی خاص به صورت مشترک و کانال های اختصاصی بهره مند شوند.

امکان ارائه لیست برنامه های شبکه های ماهواره ای و دیجیتال(EPG) به همراه شرح مختصری از برنامه در حال پخش

EPG یا لیست اعلام برنامه امکانی است که توسط شبکه های تلویزیونی بر روی کانال های تلویزیونی ارائه می شود و در سیستم HDLiTV علاوه بر نمایش لیست به صورت مرسوم امکان نمایش EPG شبکه های مختلف به صورت همزمان نیز وجود دارد. ارائه شرح مختصری از برنامه قابل پخش نیز از دیگر امکانات سیستم می باشد.

امکان نمایش به صورت سه بعدی

تبدیل شبکه های دو بعدی به شبکه های سه بعدی وامکان مشاهده هر کانال به صورت سه بعدی از دیگر ویژگی های سیستم HDLiTV می باشد

امکان متوقف سازی کانال و نمایش ادامه (time Shifting)

گاها برای همه ما پیش آمده است که بخواهیم در حین دیدن یک کانال تلویزیونی ، پخش را متوقف نماییم ولی این امکان در تلویزیون شما وجود ندارد. HDLiTV به هر کاربر اجازه می دهد که متناسب با ویژگی های سرور مرکزی و سطوح دسترسی تعریف شده تا زمانی دلخواه یا تعیین شده پخش را متوقف کرده و مجددا ادامه آن را مشاهده کند.

امکان ذخیره کانال های  مورد نظر در سرور و قابلیت تعریف حجم ذخیره سازی متناسب با نیاز کاربر

ذخیره سازی به صورت لحظه ای و یا برنامه ریزی شده از امکانات سیستم HDLiTV است که به کاربر اجازه می دهد هر زمان نیاز بود برنامه ای را ذخیره کند یا برای برنامه های آینده یک شبکه زمانبندی داشته باشد و جهت ذخیره شبکه اقدام نماید

امکان دسترسی به آرشیو فیلم و سریال و موسیقی  (AVOD)

یکی از جذاب ترین امکانات HDLiTV امکان آرشیو کردن و اشتراک گذاری فیلم ها ، سریال ها ، موزیک ها و انواع ویدئو است که قابلیت دسته بندی بر اساس ژانر های مختلف و یا گروه های سنی را دارد.تصاویر هر فایل ویدئویی ، زیر نویس ها و اطلاعات همراه آن قابل نمایش است

امکان به رورزرسانی آرشیوها از طریق ستاپ باکس توسط کاربران دارای مجوز
جهت بروزرسانی اطلاعات موجود در آرشیو ها می توان از طریق سرور ها و یا STB های موجود در کنار تلویزیون اقدام نمود. قاعدتا بروزرسانی آرشیو نیاز به سطح دسترسی مدیریت دارد و کاربران با این سطح دسترسی این قدرت را خواهند داشت.

قابلیت کنترل والدین بر روی کانال ها(Parental control)
نیازی نیست والدین نگران دستیابی فرزندانشان به محتویات HDLiTV باشند. در سیستم HDLiTV برای تمامی شبکه ها قابلیت کنترل والدین وجود دارد و فرزندان نمی توانند حتی در بخش تنظیمات کانال ها را اضا نمایند و یا به محتوای برخی کانال های خاص دسترسی داشته باشند .

قابلیت تنظیم لیست های دلخواه کانال ها و برنامه ها(Favorite List)

امکان گروه بندی شبکه های تلویزیونی بر اساس گروه های دلخواه از دیگر امکانات سیستم HDLiTV است که دسترسی شما را به دسته بندی ها و شبکه ها راحت تر می سازد.

ایجاد کانالهای ویژه فیلم و کارتون در ژانرهای مختلف برای تمامی سنین و سلایق با استفاده از آرشیو

یکی از ویژگی های HDLiTV امکان تعریف کانال های ویژه کودکان،مستند، فیلم و … می باشد که به صورت خودکار اقدام به پخش اطلاعات موجود در ارشیو می نماید.

ایجاد کانال برای مشاهده دوربین های مدار بسته ساختمان با قابلیت تعیین سطوح دسترسی

تبدیل نمایش دوربین های مدار بسته ساختمان به کانال های تلویزیونی به کاربران ساختمان و مالکان این اجازه را میدهد موقعیت های مختلف ساختمان را توسط تلویزیون مشاهده نمایند. انتخاب سطوح دسترسی به این کانال ها توسط مدیریت قابل تنظیم است. به عنوان مثال می توان راهکاری را در اختیار مالکان قرار داد که ورودی های اصلی ساختمان و یا دوربین های پارکینگ واحد خود را در تلویزیون به صورت زنده مشاهده نمایند و در صورت نیاز ذخیره کنند.

امکان کنترل دسترسی کاربران به کانال ها بر اساس نیاز، تصمیمات مدیریتی و سفارشی سازی توسط ادمین سیستم بر روی سرور(فیلترسازی)
دسترسی افراد به کانال ها کامل انعطاف پذیر بوده و می توان بر اساس گروه های مختلف تنظیمات مختلفی را پدید آورد. فلذا به سادگی می توان با توجه به سطح کاربران هر واحد و هزینه های پرداخت شده از سوی مالکین انتظارات ایشان را برآورده ساخت

مشاهده تلوزیون روی لب تاپ، تبلت و گوشی هوشمند
از دیگر قابلیت های HDLiTV این است که شما می توانید تمامی شبکه های تلویزیونی و امکانات آرشیو و نرم افزار های کنترل خانه هوشمند را بر روی  تمامی گوشی های موبایل، تبلیت و لپتاپ نیز به صورت همزمان داشته باشید داشته باشند.

امکان کنترل تلویزیون هوشمند از طریق موبایل

دیگر ویژگی سیستم هوشمند HDLiTV امکان کنترل آن از طریق موبایل توسط اپلیکیشن های مختلف می باشد که بدون نیاز به ریموت کنترل می توان کانال های را پیمایش نمود و اطلاعات موجود در آرشیو مورد نظر را مشاهده کرد

Table of Contents

خوش آمدید