مزایای خانه هوشمند

مزایای خانه هوشمند

چه کسی دوست ندارد که بتواند روشنایی،سرگرمی و دما را از تخت خواب خود کنترل کند؟

چه شما سرکار باشید چه در سفری برای تعطیلات ،خانه هوشمند به شما اطلاع می دهد که در نبود شما در خانه چه اتفاقاتی می افتد و سیستم های امنیتی می توانند به گونه ای باشند که برای مثال،نه تنها برای اطلاع رسانی سیستم اطفا حریق کار می کند بلکه درب ها را بصورت اتوماتیک باز و بسته می کند ،به آتش نشانی زنگ می زند و راه امن را روشن میسازد.

در زیر برخی دیگر از امکانات جالب خانه هوشمند را نام خواهیم برد:
شب ها مسیر سرویس بهداشتی را روشن می کند.
درب ها را وقتی شما نزدیک خانه می شوید باز میکند.
با برنامه ریزی ساعتی ،میزان کافی غذای حیوانات خانگی را آماده می سازد.
میزان نور مناسب را در هر زمان کنترل می کند.
تلویزیون شما را برنامه ریزی می کند لذا کودکان ما تنها در ساعات مشخصی می توانند تلویزیون تماشا کنند.
اتاق را قبل از بیرون امدن شما از تخت خواب گرم می کند و بیداری شما دلنشین و ارامش بخش است.
قهوه جوش یا چایی ساز شما را از تختخواب روشن می سازد.
خانه هوشمند همچنین مقداری از انرژی را حفظ می کند.چراکه سیستم هایی مثل KNX و Buspro وسایل منزل را به صورت بهینه کنترل می کنند و لوازم را در مواقع غیر ضروری خاموش نگه میدارند و چراغ اتاق ها را زمانی که خالی هستند خاموش می کند لذا انرزی کمتر استفاده شده و هزینه قبض برق هم کاهش می یابد.

از مهمترین مزایای هوشمندسازی یک واحد مسکونی میتوان به چند مورد در ادامه اشاره کرد :

•    بهینه سازی و صرفه جویی در مصرف انرژی
با سيستم كنترل هوشمند ساختمان مي‌توان تا حدود %50 در مصرف انرژي صرفه جویي كرد. یک سیستم هوشمند انرژي‌هایي كه در ساعت اوج مصرف بيش از حد مصرف مي‌شوند را مهار کرده و انرژي‌هايی را كه در ساعات خالي از سكنه تلف مي‌شوند را حذف میکند و هم‌چنين از منابع طبيعي در كنار منابع مصنوعي در زمان مناسب به طور هوشمند استفاده مینماید. بعنوان مثال در صورتیکه کسی در محیط حضور نداشته باشد سیستم روشنایی و سرمایش- گرمایش از کار می افتد و در ساعتی از روز به دلیل وجود نور طبیعی خورشید با باز شدن پرده ها بطور هوشمند نور محیط تامین شده و نیاز به استفاده از سیستم روشنایی نیست.

•    ایجاد محیطی مطلوب برای ساکنین ساختمان
در يك ساختمان هوشمند تمامي تجهيزات به طور اتوماتيك و هوشمند بهترين شرايط را براي حضور ساكنين قبل از حضور در منزل، در داخل منزل، هنگام خواب و خروج فراهم مي‌كنند که  در ادامه به تفصیل به آن پرداخته شده است.

•    افزایش ایمنی و امنیت
سيستم هوشمند ساختمان مي تواند علاوه بر ايجاد رفاه و آسايش، امنيت جاني ساكنين را نيز بالا ببرد. از آنجائيكه در ساختمان‌هاي هوشمند تمامي سيستم‌های تاسيساتي و امنيتي به سيستم هوشمند متصل هستند براحتي ميتوان در زمان خطر از ارتباط دادن آن‌ها با يكديگر نهايت بازدهي را به عمل گرفت و درصد امنيت جاني ساکنین را بسيار بالا برد. به طور مثال با وقوع آتش سوزی سیستم علاوه بر اینکه با اعلام حریق از طریق آلارم و فرستادن SMS  صاحبخانه را از وقوع حادثه مطلع میکند، درصدد اطفای حریق نیز بر می‌آید.

خانه هوشمند زندگی را بسیار راحت تر می کند.

Table of Contents

خوش آمدید