پروژه هوشمند دیگر در استان مازندران

پروژه هوشمند تمکینی در استان همیشه سبز مازندران،‌از پروژه‌های دسته بندی خانه هوشمند در رزومه نمایندگی خوب این استان، یعنی شرکت مهندسی نابان، می‌باشد.
آقای تمکینی یکی از افراد مشهور و شاخص غرب استان مازندران در منطقه چالوس می باشند. ایشان یکی از قدیمی ترین عرضه کنندگان کاشی و سرامیک در منطقه شمال هستند. آقای تمکینی با افراد زیادی از معماران و پیمانکاران ساختمان در ارتباط با ساخت و ساز همکاری دارند.

ساختمان ایشان دارای معماری کلاسیک و نمای رومی می‌باشد. در پروژه هوشمند تمکینی به جزئیات بسیاری توجه شده است.

ایشان این ساختمان را برای سکونت خویش ساخته اند . بنابراین در زمینه تجهیزات و به کارگیری تمامی امکانات از جمله در زمینه هوشمند سازی سعی نموده کلیه امکانات را در آن به کار گیرند. از جمله:

معماری رومی پروژه هوشمند تمکینی

در ساخت این بنا چون به استفاده از سنگ اهمیت داده شد. یک تیم کامل سنگ کار حدود دو سال در ساخت آن مشغول به کار بودند. این تیم خبره تلاش کردند تا المان‌های معماری را به طور کامل پیاده کنند.

نمای رومی الهام گرفته از سبک کلاسیک روم است. در روم باستان این نماها بسیار مرسوم بوده است. سبک‌های کلاسیک و نئوکلاسیک از میانه قرن ۱۹ منجر به بازسازی یونان قرن بیستم شد. این سبک از زیر مجموعه‌هایی از این سبک معماری هستند.

معماری رومی، نمادی از قدرت و استحکام است. نمای رومی به دلیل دارا بودن فاکتورهای زیبایی افراد زیادی را به خود جذب می کند. یکی از این فاکتورها توجه به جزئیات و پرکار بودن المان‌های این نماست. این گونه طراحی به خصوص با نورپردازی مناسب در شب باعث چشمگیر شدن بنا می گردد. و با هوشمند کردن این المان می‌توان زیبایی چندین برابری به ساختمان داد.

این ساختمان دارای 68 سرخط روشنایی و نورپردازی بوده و در آن از سیستم مولتی کالر استفاده شده است. اسپلیت ها و پکیج این ساختمان به صورت کاملا هوشمند کنترل می شوند. طی چند سالی که این پروژه اجرا شده، بهره بردار از نحوه ارائه خدمات و کارکرد سیستم رضایت کامل داشته است.

تجهیزات هوشمند در این پروژه:

پروژه هوشمندتمکینی ساکن دائم دارد. بنابراین روزانه از کلید های هوشمند مانند:

  1. کلید لوکس تمام لمسی رنگی ENVIRO
  2.  کلیدهای هوشمند ترموستاتیکی لمسی صفحه سیاه/سفید DLP

توسط اعضای خانواده به راحتی و روزانه از این کلید‌ها استفاده می‌شود.

نرم افزار کنترل خانه هوشمند نیز بر روی تلفن همراه تمامی اعضا خانواده نصب شده است. بنابراین از راه دور، هر کدام می‌توانند اتاق شخصی خود و بقیه فضاهای خانه براحتی کنترل نمایند.

با بکار‌گیری کلید لوکس لمسی هوشمند صفحه رنگی با قابلیت کنترل 36 پل روشنایی و اجرای سناریو های مختلف:

سرمایش – گرمایش،

تلویزیون،

سیستم صوت و موسیقی

و امنیت را میتوان بر روی این کلید اجرا نمود.

این قابلیت‌ها برای دیگر کلید لوکس هم قابل اجرا است. تفاوت اصلی کلیدهای بکار رفته در این پروژه، در تعداد پل های روشنایی قابل کنترل و ظاهر کلید است.

در برخی فضاهای پروژه هوشمند تمکینی ، از کلید هوشمند استفاده نشده است. در این فضاها، کلید های سنتی در بستر هوشمند نصب و در حال بهره برداری می‌باشد. در این وضعیت امکان کنترل این فضا‌ها نیز در نرم افزار هوشمند در محل ساختمان یا از راه دور مهیا می‌باشد.