امواج IR چیست؟

امواج IR چیست؟
امواج IR چیستند ؟!امواج IR چیستند ؟!
امواج IR از جنس پرتوهای مادون قرمز هستند که شما می توانید با این امواج، تجهیزاتی نظیر  اسپیلت، تلوزیون، پخش کننده های Blu-Ray،DVD،CD ، هود آشپزخانه، آمپلی فایرها و غیره را کنترل نمایید.حال فرض کنید امکان فرمان
دهی به این دست از دستگاه ها به صورت اتوماتیک و بر اساس سناریو های از پیش تعریف شده یا در بیرون از منزل شما محقق شود!شگفت انگیز نیست؟!

امواج IR چیست؟

سطح بالای مشغله کاری باعث می شود تا همیشه احساس این را داشته باشیم که امکان رسیدگی به تمام کارها برای ما وجود ندارد. شاید شما هم جز افرادی باشید که آرزو دارند تا چند کپی دیگر از آنها وجود داشت تا امکان رسیدگی به تمام این کارهایی که هیچوقت فرصت رسیدگی به آنها ممکن نبوده است را امکان پذیر نماید.اگر شما صاحب ویلایی در یکی از شهرهای شمالی کشور باشید اما درشهری دیگر مانند تهران اقامت داشته باشید، شاید دغدغه ی امکان تهویه هوای درون ویلا، به منظور جلوگیری از آسیب دیدن اثاثیه، همیشه فکر و ذهن شما را به خود مشغول کند یا حتی بخواهید قبل از رسیدن به منزل سیستم تهویه را فعال نمایید که در زمان رسیدن ، فضایی مناسب را احساس کنید و خستگی از تن شما خارج شود.

اما در قرن 21 هرگز جایی برای این نگرانی ها وجود ندارد.یک ساختمان هوشمند برای پایان دادن به این دست از نگرانی ها و نظم دادن به زندگی پرهیاهوی این روزها، راه حلی عملی و مدرن است.برای مثال یک فرستنده ی هوشمند امواج IR، که بخشی کوچکی از یک مجموعه ی هوشمند می باشد به سادگی و تنها با لمس سر انگشتان کاربر و حتی با کیلومترها فاصله از محل مورد نظر می تواند، خواسته ی کاربران خود را فراهم آورد. از دفتر کار خود و از طریق هر گجت هوشمندی نظیر تلفن همراه، دمای مورد نظر را تنظیم نمایید و باقی کار را به سیستم هوشمند خود بسپارید.
این فرستنده ی هوشمند برند HDL است که امکان ذخیره ی 200 کد مادون قرمز و اجرای این طیف وسیع از سناریو ها را به شما میدهد. تمامی این کدها می توانند توسط کدخوان  IR (یکی دیگر از محصولات برند HDL) از ریموت ها دریافت و بر روی فرستنده هوشمند IR برند HDL ذخیره شوند و نگرانی شما را در کنترل تمامی تجهیزات از هر برندی و از هر مدلی کاملا مرتفع سازد. نرم افزار ها میتوانند این کدهای را استفاده و برنامه دهی نمایند.استفاده از این کدها در مجموعه ی سیستم هوشمند خیال کاربران را در خصوص کنترل دستگاه هایی که از طریق امواج IR فرمان میپذیرد راحت می نماید.
برای مثال در یک روز سرد زمستانی راس ساعت 7 عصر قبل از ورود به منزل، مطمئن خواهید بود که با ارسال کد اسپیلت توسط این فرستنده، دمای مطلوب منزل، انتظار شما را می کشد و در نهایت با اطمینان به سهیم بودن در بحث Energy Saving از چای گرم خود لذت خواهید برد.

Infrared Emitter
Smart IR Transmitter
Wireless IR Emitter
4 channel IR Emitter

 

Table of Contents

خوش آمدید