حضور اتومبیل های خودران هواوی تا سال 2025 در جاده ها

حضور اتومبیل های خودران هواوی تا سال 2025 در جاده ها

هواوی قصد دارد تا سال 2025 اتومبیل‌های خود ران خود را در جاده‌ها داشته باشد زیرا رقابت در بین پیشگامان این حوزه بسیار گرم شده است.

هواوی ثابت کرده که با ورود به بخش‌های مختلف صنعت میتواند قدم‌های بسیار خوبی در هر زمینه نوینی بردارد. در زمینه ارائه بهترین ماشین‌های خودران و اتوماتیک رقابت بسیار سختی در گرفته است.

چالش‌های پیش روی خودروهای هوشمند و خودران

همان طور که در مقاله قبلی که در زمینه خودروهای خودران در انگلستان بود،‌ این موضوع مطرح شد. یکی از دغدغه‌های حال حاضر مردم اطمینان به خودرویی است که تمام مسیر میخواهد خودش مسیریابی کند. موانع را تشخیص دهد. در چهار راه‌ها و موقع چراغ قرمز بایستد. عابر پیاده،‌موتورسوار را تشخیص دهد. و شارژ آن برای مسافت‌های نسبتا طولانی کافی باشد.
همه این موارد چالش‌های پیش روی تمامی شرکت‌های فعال در این عرصه هستند.

اپل، آمازون و گوگل از جمله غول‌های فناوری هستند که به دنبال راه‌اندازی اتومبیل‌های خودران هستند. گزینه‌های چینی مانند بایدو و علی بابا نیز در حال آزمایش وسایل نقلیه خودران از جمله کامیون‌های مسافت طولانی و وانت‌های تحویل محلی هستند.

طی یک کنفرانس صنعتی، هواوی هم اعلام کرد که در حال ورود به صحنه رقابت است. و اتومبیل های خودران هواوی به زودی عرضه خواهد شد.

وانگ جون، مدیر ارشد واحد وسایل نقلیه هوشمند هواوی، گفت:

“هدف تیم ما دستیابی به اتومبیل‌های سواری واقعی بدون راننده در سال 2025 است.”

تحریم‌ها در مقابل اتومبیل های خودران هواوی

Huawei به دنبال تحریم‌های شدید اعمال شده علیه این شرکت تحت دولت ترامپ، پیشنهادهای خود را به طور فزاینده‌ای، متنوع کرده است. تحریم‌هایی که تاکنون توسط تیم بایدن تأیید شده است.

با توجه به اینکه به زودی این تحریم‌ها با هر ظرفیت قابل توجهی برداشته می‌شوند، هوآوی همکاری‌های بسیاری با شرکت‌های خودروسازی برقرار کرده است.

طی سال گذشته، هواوی با گروه خودروسازی گوانگژو، شرکت خودروسازی چونگ کینگ چانگان و گروه BAIC همکاری کرده است که نام آنها را چند مورد ذکر کرده است.

این که لیاقت این تحریم‌ها را داشت یا خیر محل بحث است، اما Huawei بی چون و چرا برای هر صنعتی که وارد می‌شود نوآوری و رقابت قابل توجهی به همراه می آورد. ما مشتاقانه منتظریم ببینیم هواوی چه کاری می‌تواند برای صنعت خودرو انجام دهد.

Table of Contents

خوش آمدید