هوشمندسازی سالن تئاتر ملی پراگ در جمهوری چک با محصولات هوشمند HDL

هوشمند سازی سالن تئاتر ملی پراگ پایتخت کشور چک با محصولات هوشمند HDL

هوشمندسازی سالن تئاتر ملی پراگ در جمهوری چک با محصولات هوشمند HDL

در این مقاله افتخار معرفی یکی دیگر از شاهکارهای معماری تحت کنترل هوشمند HDL اشاره کنیم،‌ که این پروژه مربوط به هوشمندسازی سالن تئاتر ملی پراگ در جمهوری چک می باشد. پروژه هوشمند  State Opera Prague در پراگ، پایتخت جمهوری چک واقع شده است. این سازه زیبا در نیمه دوم قرن نوزدهم با دکوراسیون داخلی Neo-Rococo ساخته شده است.

علاوه بر طراحی داخلی، سایر ویژگی‌ها از جمله یک سالن بسیار بزرگ و صندلی های بسیار در ارتفاع، برتری‌های دیگر این سالن است.سالن تئاتر ملی پراگ، به عنوان یکی از قدیمی‌ترین میراث‌های فرهنگی دولتی جمهوری چک است. بدون شک این ساختمان یکی از بناهای تاریخی پراگ به حساب می آید.

وقتی صحبت از یک ساختمان می‌شود، مهمترین چیز برای ایجاد یک عملکرد هیجان انگیز، تولید نور مورد نیاز است.

سیستم هوشمند روشنایی HDL در سالن تئاتر ملی پراگ

بنابراین تیم HDL به کمک محصولات هوشمند خود، با کمک به اپرای ملی یک تجربه غوطه ور در هیجان را برای مخاطبان فراهم می‌کند. این نورپردازی هوشمند زیبا تداخلی در سیگنال‌ها ایجاد نمی‌کند. تیم HDL یک سیستم کنترل روشنایی KNX کامل، با تاکید بر راهکارهای مدولار و BUS و با استفاده کاربری ساده ارائه داده است.

روشنایی سالن اپرا معمولاً با توجه به نمودار عملکرد و فضای صحنه نیاز به تغییر مداوم دارد. بنابراین HDL از ماژول‌های DALI برای پشتیبانی از تکنسین‌های روشنایی استفاده کرده تا تجهیزات روشنایی را در آنجا کنترل کند. در حین اجرا، تکنسین‌های نورپردازی می‌توانند به راحتی با کنترل خطی شدت رنگ و روشنایی زیر صحنه را با توجه به برنامه در حال اجرای در صحنه، به دست آورند.

تا ارتباط و تعامل بین سناریوهای روشنایی و صحنه‌های گوناگون را برای تماشاگران ایجاد کنند. این موضوع به کارگردان و تکنسین‌های روشنایی اجازه می دهد تا بتوانند برای مخاطب لذت بصری و حسی زیبایی را خلق کنند.

علاوه بر این، سیستم کنترل نور اپرا می‌تواند با گروه‌بندی و کنترل چند صحنه به کاهش حالت‌های خسته کننده کمک کند. با توجه به نیازهای صحنه‌های مختلف، حالت‌های خاص و مختلف صحنه می‌توانند در سیستم از پیش تعیین شده باشند تا با یک کلیک جلوه‌های نور را در صحنه‌های مختلف تحقق بخشند.

اگر در هنگام اجرا نیاز به اغراق در فضای خاصی وجود داشته باشد، کارکنان می‌توانند با یک کلیک حالت تعیین شده را از طریق صفحه کنترلی روشن کنند. بنابراین چراغ‌های اضافی خاموش و در عین حال تجهیزات مورد نیاز در یک ویژگی خاص دامنه روشن خواهد شد. و این باعث می شود مخاطب احساس کند گویی بر روی صحنه است و آنچه را که بازیگران تجربه کرده‌اند تجربه می کند.

صرقه جویی در هزینه‌ها در کنار ارائه بهترین خدمات به مخاطبان

همچنین، سیستم کنترل روشنایی برای کمک به صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش مصرف برای این ساختمان طراحی شده است. این سیستم می‌تواند وضعیت تجهیزات روشنایی را در زمان واقعی مانند:

  • روشنایی نور،
  • مصرف برق،
  • وضعیت حالت صحنه،
  • خرابی یا موارد دیگر را

تشخیص داده و سپس اطلاعات را به کنسول منتقل کند.

بنابراین مدیران دیگر مجبور نیستند وقت خود را برای گشت‌زنی به منظور پیدا کردن  چراغ خاموش یا  لامپ آسیب دیده، صرف کنند. بنابراین، این نه تنها می‌تواند به میزان قابل توجهی در منابع انسانی و هزینه‌ها صرفه جویی کند. بلکه همچنین به طور موثر از منابع نیرو برای تحقق واقعی کنترل هوشمند روشنایی استفاده می‌کند.

برای این سالن اپرای ملی، کنترل روشنایی نکته بسیار قابل توجه است. و برای ساختمانهای بزرگ مانند

  • موزه‌ها،
  • مدارس،
  • مراکز حمل و نقل،
  • مراکز نمایشگاهی
  • و مجتمع های شهری،

سیستم کنترل هوشمند روشنایی را نمی‌توان نادیده گرفت.

در حال حاضر، HDL به تعداد زیادی از پروژه‌ها برای دستیابی به سیستم كنترل هوشمند روشنایی كمك كرده است.

از جمله فرودگاه بین المللی دبی، موزه آهن و فولاد ووهان و غیره

نیازهای کنترل روشنایی و همچنین دستیابی به بازده بالا و مصرف انرژی کم مواردی هستند که سیستم هوشمند HDL و محصولات هوشمند آن می‌توانند به سادگی برطرف و تامین کنند.

Table of Contents

خوش آمدید