آموزش طراحی سیستم هوشمند(2-2) – آشنایی با سناریو در رله‌ها و دیمرهای هوشمند

سناریو در رله‌ها و دیمرهای هوشمند

آشنایی با سناریو در رله‌ها و دیمرهای هوشمند

در این درس با سناریو در رله‌ها و دیمرهای هوشمند آشنا خواهبم شد. در خصوص بحث طراحی همانطور که در آموزش قبلی صحبت کردیم، در خصوص تعداد کانالها و تاثیر آنها بر قیمت و انواع ماژول ها و جریان‌های مختلف به طور مفصل بررسی‌های لازم را انجام دادیم. در این جلسه مقداری در خصوص قطع پروگرمینگ یا برنامه ریزی صحبت اولیه را خواهیم داشت که این هم بتواند به شما این دید رو بدهد که در زمان طراحی بتوانید سناریو‌های متنوعی رو بر اساس ماژول های در حوزه روشنایی به وجود بیاورید.

این نرم افزار، نرم افزاری است که تیم اجرا قالبا به وسیله آن برنامه‌ریزی محصولات باس پرو که پروتکل اختصاصی برند HDL هست را انجام می دهند. در پروتکل جهانی KNX هم به صورت مشابه این برنامه ریزی انجام می‌گردد.

آنچه در این درس خواهید دید

در این درس برای آموزش، از یک رله و یک دیمر استفاده شده است.

زمانی که شما وارد فضای کنترل و برنامه ریزی یک ماژول و یک محصول می شوید، می‌توانید برای آن نام‌های مختلفی را قرار دهید که این کار در دراز مدت به شما برای شناخت کانال مورد نظر کمک خواهد کرد.

برای مثال کانال هالوژن پذیرایی یا روشنایی باغ یا انواع محیط ها و ناحیه های گوناگون در پروژه هوشمند ساختمانی شما، می‌توانند به صورت مجزا و نامگذاری کردند.

اصطلاحات در صفحه Programing رله و دیمرهای هوشمند

در طراحی حوزه هوشمند چند پارامتر بسیار اهمیت دارند مانند: undelay, off delay یا protectionهایی که به صورت زمانی در نظر گرفته می شود.
این اصطلاحات به این معنی هست که زمانی که شما می‌خواهید خطی را روشن یا خاموش کنید، می‌توانید تاخیرهای را در روشن شدن یا خاموش شدن اعمال نمایید. یا زمانی که از Protection استفاده میکنید، ماژول برای برقراری جریان زمانی را اختصاص می‌دهد تا به جریان پایدار اطمینان نماید و بعد کانال را وصل کند.

پس در این قسمت شما میتوانید سناریوهایی را که نیاز به اعمال تغییر در روشن شدن یا خاموش شدن سناریوی وجود دارد را بر روی آن اعمال نمایید.
مرحله بعد در کنترل نقاط و نواحی مختلف در یک ساختمان هوشمند، زوم بندی است، که از شما می‌خواهیم تا برای آموزش آن و آموزش نکات بسیار مهم در تعریف انواع سناریوها در سیستم روشنایی هوشمند ویدیو آموزشی را مشاهده نمایید.

 

Table of Contents

خوش آمدید