سریعترین قطار تست شده در ژاپن

سریعترین قطار تست شده در ژاپن

سریعترین قطار تست شده در ژاپن

قطار Alpha-X  میتواند میتواند با سرعت 400 کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

تست سریعترین قطار جهان در ژاپن آغاز گردید. قطار Alpha-X قادر به دستیابی به سرعت 400 کیلومتر بر ساعت می باشد. این قطار با عنوان سریعترین قطار جهان، باید تا سال 2030بتواند سرویس دهی حقیقی خود دست پیدا کند. این قطار با دماغه ی بسیار برجسته ی خود کمک میکند تا با حجم زیاد باد در تونل ها به هنگام ورود مقابله کند.

دوره ی تست تا 3 سال
این قطار با دماغه 22 متری مشابه منقار پرندگان، تنها 3 پنجره دارد. این قطار دوره آزمایشی خود را از روز جمعه بین شهر های Aomori   و  Sendai در طی شب به مدت 3 سال آغاز کرده است.
ژاپن برای اولین بار قطار سریع السیر خود را در سال 1364 مصادف با المپیک توکیو معرفی کرد. این قطار به نمادی از کاآمدی ژاپن مبدل گشت. این قطار گلوله ای که Shinkanses نامیده ویشد به ندرت تاخیر داشت و در کمترین زمان ممکن را برای ترک ایستگاه توکیو به قصد شهرهای دیگر در طول کشور صرف میکرد.
Alpha-x شهر Hokkaido را متصل خواهد کرد

سرعت و هزینه ی قطار باعث می شود که به سفر های هوایی ترجیح داده شود. قطار Alpha-X برای سرویس دهی بیشتر به بزرگترین شهر در شمالی ترین جزیره ی ژاپن به نام Sapporo  استفاده خواهد شد.
پیشرفت در نسل بعدی Shinkansen بر اساس مفاهیم کلیدی عملکرد برتر، بالاترین درجه آسایش، عملکرد برتر زیست محیطی و تعمیر و نگه داری نوین بوده است.
قطاری که زمانی پرچم دار سریعترین قطارهای جهان است، به تدریج باید تاج خود را به نسل بعد اهدا کند. برنامه ریزی ها به گونه ای است که خط جدید maglev دو شهر توکیو و Nagoya  را در سال 2027 متصل نماید.

Table of Contents

خوش آمدید