همکاری مایکروسافت و BMW این دو غول دنیای تجارت

همکاری شرکت های مایکروسافت و غول خودروسازی BMW

بله، این خبری است که این اواخر بسیار سر و صدا کرده است. همکاری دو شرکت مایکروسافت و BMW در زمینه فن آوری‌های ابری از دسته اخبار مربوط به همکاری شرکت‌های بزرگ با یکدیگر بوده است.
اخباری که مارا از آینده ای پر از تکنولوژی‌های با هم تلفیق شده، مطمئن می‌سازد.

همکاری مایکروسافت و BMW
استفاده از پلتفرم اینترنت اشیا شرکت مایکروسافت در شرکت BMW

هدف از همکاری مایکروسافت و BMW

هدف از همکاری دو شرکت خودروسازی BMW و شرکت کامپیوتری مایکروسافت، افزایش کارایی صنعتی در کارخانه BMW است.
این دو شرکت خبر دادند که این فعالیت بر اساس پلتفرمی Open Source خواهد بود. چرا که Open Source بودن یک پلتفرم، سرعت در رشد و توسعه آن را افزایش می‌دهد.

هدف BMW، توسعه ۱۲۲ کارخانه خودروسازی خود است. تا بتواند کارخانه‌های هوشمند را فراهم سازد. پیش از این اقدام شرکت BMW، شرکت فولکس واگن به کمک سرویس‌های ابری شرکت آمازون چنین پلتفرمی را ایجاد کرده بود. به سرویس ابری آمازون AWS ( که مخفف Amazon Web Servises است) گفته می‌شود.

پلتفرم Azure شرکت مایکروسافت تحت استفاده شرکت BMW

همکاری بر بستر اینترنت اشیا

همانطور که احساس می‌شود، در مجموع این پلتفرم، پلتفرمی برای اینترنت اشیا ‏IoT است. چرا که طبق قراردادهای انجام شده بنا بر آن است تا حجم گسترده‌ای از اطلاعات که تولیدکنندگان به وجود می‌آورند را جمع کند. در زمینه رایانش ابری، تجهیزاتی مانند سنسورها و ربات ها این اطلاعات را به وجود می آورند.
معاون اجرای خدمات ابری و هوش مصنوعی شرکت کامپیوتری مایکروسافت، در نمایشگاه صنعتی هانوفر صحبت کرد. او اعلاک کرد که شرکت مایکروسافت برای افزایش کارایی محصولات دیجیتال در سراسر صنعت قصد همکاری با شرکت بزرگ BMW را دارد.

تلاش شده پلتفرمی باز برای همکاری BMW و مایکروسافت در نظر گرفته شود. تا موقعیت های جدید برای همکاری های گسترده در سراسر فعالیت‌های صنعتی ایجاد شود.

همکاری مایکروسافت و BMW
غول خودرو سازی BMW قصد دارد تا کارخانه‌هایش را هوشمند کند.

 در مقالات قبلی از پلتفرم شرکت مایکروسافت تحت عنوان Azure صحبت شد. این پلتفرم ابری، پلتفرم اینترنت اشیا این شرکت است که در این پروژه به کمک شرکت BMW به کار گرفته شده است. امید بر آن است تا دیگر همکاران به این پلتفرم که اساس آن متن باز بودن آن است، به این پروژه بپیوندند.
پیش بینی ها خبر از آن می‌دهد که مایکروسافت فکر می‌کند حداقل ۴ تا ۶ شریک اولیه به این پروژه ملحق شوند.  تاکنون نزدیک به 3000 ماشین از محصولات BMW، سیستم حمل و نقل اتوماتیک ماشین های BMW، به کمک پلتفرم اینترنت اشیا Azure شرکت مایکروسافت به هم متصل شده اند.

در رابطه با شرکت BMW بیشتر بدانید

گروه ‏BMW با ۴ برند BMW، MINI، Rolls Royce و BMW Motorrad به عنوان کارخانه پیشتاز در زمینه تولید اتومبیل و موتورسیکلت جهان شناخته شده است که در زمینه های مالی و خدمات پویا نیز پیشگام می باشد،شبکه تولید گروه BMW شامل ۳۰ کارخانه تولید و کارخانه های مونتاژ در ۱۴ کشور گوناگون است.
شبکه فروش جهانی این شرکت بیش از ۱۴۰ کشور را تحت پوشش خود دارد.

همکاری مایکروسافت و BMW در مجله هوشمند HDL
گروه ‏BMW از برندهای BMW، MINI، Rolls Royce و BMW Motorrad تشکیل شده است.

در سال ۲۰۱۸ این کمپانی ۲ میلیون و ۴۹۰ هزار اتومبیل و ۱۶۵ هزار موتورسیکلت را در سراسر جهان فروخته است. کارکنان این گروه صنعتی 134,682 نفر هستند.
سود سال ۲۰۱۸ این شرکت قبل از پرداخت مالیات 9.815 میلیارد یورو بوده است.
موفقیت این شرکت بر اساس عملکردی مسئولیت پذیرانه و اخلاق بوده است.

این شرکت برای ایجاد یک جامعه پایدار و دوست داره محیط زیست،در سرتاسر محصولات همه جانبه خود مسئولیت پذیری تعهد بی قید و شرط و محافظت از منابع را به عنوان بخش مهمی از استراتژی خود قرار داده است.

به نظر می رسد پیشرفت‌های شرکت های بزرگ خودرو سازی فقط به حوزه مهندسی مکانیک محدود نخواهد بود.  آنها با عطشی وصف‌ناپذیر در تلاش برای ادغام به روز‌ترین‌های دنیای کامپیوتر و تکنولوژی های اینترنت اشیا با صنعت خود هستند.

نظر شما در رابطه با پیشرفت‌های خیره کننده شرکت اتومبیل سازی BMW چیه؟ آیا شما هم جز طرفداران پر و پا قرص این برند لوکس خودروسازی هستید؟
شاهد بودن برای هوشمند شدن تمامی جزئیات زندگی بشر برای شما چگونه است؟
برای ما که لذت بخش است! 😉

Table of Contents

خوش آمدید