DJI Mavic Air 2 برای عاشقان پرواز و فیلم برداری!

DJI Mavic Air 2 برای عاشقان پرواز و فیلم برداری!

مقدمه

وقتی مشخص شد که قرار است DJI Mavic Air 2 به دنیای تکنولوژی قدم بگذارد، همه بسیار هیجان زده بودند؛ اما همزمان شکی در ذهن همه موج می‌زد که چه چیزی از این سری از Airهای جدید می‌تواند جذاب باشد؟!
بعدها با دانستن چند ویژگی خاص از این DJI Air متقاعد شدیم که باید از این گارد خود خارج شویم!

اگر می خواهید که مقاله را ببندید فقط این را بدانید که DJI Mavic Air 2 خیلی خفنه!

موتور و پره های قدرتمند DJI Mavic Air 2

وقتی که قرار باشد که دوربین این کوادکوپتر را تعبیه شود، به نظر شما یه سنسور 48MP و 1.2 اینچ چطور است؟!

برای کسایی که با drone (هواپیماهای بدون سرنشین) جدید آشنایی ندارند باید بگوییم که این دوربین خیلی عالیه! چون Mavic Air 2 این را ثابت می‌کند.

نگاهی به Mavic Air 2

DJI Mavic Air اصلی یک مقدار گیج کننده بود. منظور من این است که واژه drone (هواپیمای بی سرنشین) قابل فهم است، اما این واقعیت که نام Mavic Air ای که برای این تکنولوژی انتخاب شده برای ما بسیار عجیب بود.

به ویژه وقتی که نگاهی به گذشته می‌اندازیم و می‌بینیم که این تنها Mavic Droneای است که با بازوهای تاشونده و رنگ خاکستری مطابقت ندارد!

قابلیت تاشوندگی کوادکوپتر Mavic Air 2

ابعاد در کوادکوپتر Mavic Air 2

180 x 97 x 84 mm

بیشترین و بهترین زمان پرواز

Mavic Air 2 جدید خیلی بیشتر از مدل قبلی خود است. این گجت طراحی تاشوی آشنای مدل قبلی خود را همچنان دارد. این drone دارای شرایط پایدار و سریع است. بالاترین سرعت این کوادکوپتر هم‌ردیف با دیگر Mavic droneها است، اما شتاب آن این بار بهبود پیدا کرده است. این به لطف پروانه‌ها و موتور بزرگ‌تر این کوادکوپتر است.
زمان پرواز نیز افزایش یافته است Mavic Air 2 الان سردمدار دیگر کوادکوپترها در مدت زمان پرواز با رکورد ۳۴ دقیقه است.

اجازه بدهید در این بخش یک پرانتز باز کنم:

در دهه ۹۰ ماشین های اول بازار برای دستیابی به سرعت ۲۰۰ مایل بر ساعت رقابت می کردند ماشین‌های بسیاری می‌توانستند تنها به بیش از ۱۷۰ مایل بر ساعت دست پیدا کند. اما رسیدن به آن ۲۰۰ مایل بر ساعت زیرک، تنها توسط تعداد بسیار کمی از وسایل نقلیه زده شد.

لامبورگینی Diablo SV ماشینی بود که توانست ۲۰۲ مایل بر ساعت را ثبت کند.

۳۰ دقیقه پرواز یک همچین رقابتی قلمداده می‌شود.

سنسورهای تشخیص مانع کوادکوپترMavic Air 2 و دوربین با کیفیت آن

باطری Mavic Air 2

تعداد زیادی از droneها وجود دارند، که بالای ۲۰ دقیقه در آسمان می‌مانند، مانند Mavic Air اصلی که می‌تواند رتبه ۲۱ دقیقه را ثبت کند. بعد از آن جمع دیگری از droneها هستند که بالاتر از ۳۰ دقیقه را در کارنامه خود دارند. تعداد کمی هم ۳۱ دقیقه و حتی کمتر از این تعداد دارای ۳۳ دقیقه از زمان پرواز بودند.

و حالا Mavic Air 2 رکورد ۳۴ دقیقه را می‌زند. درست است که این تفاوت بسیار نامحسوس است، اما این یک دستاورد بسیار بزرگ برای کواد کوپتر‌های زیر ۱۰۰۰ دلار به حساب می‌آید. مخصوصا این مدل که دارای باتری 3s / 3500mah است.

برگردیم به بحث سرعت
Mavic Air 2سریع است!

شاید بهترین واژه، واژه عملگرا است. به عنوان خلبان این DJI، ابتدا این دستگاه را روی حالت نرمال قرار دادم. متوجه شدم که حالت Tripod برای ذائقه من خیلی کند است، و حالت اسپرت برای اولین تجربه پرواز، بسیار سریع بود متوجه شدیم که باید به stickها آسون بگیرم و با حرکت‌های نامحسوس پروازهای پیچیده‌ای را به نمایش بگذارم.

نباید هیچ خطایی کرد! Mavic Air 2 به همان سرعت نسخه اصلی خود یعنی Mavic Air، می‌تواند پرواز کند و این جدیدترین کوادکوپتر حال حاضر ما، به فشار روی stickهای خود بسیار زیاد پاسخگو خواهد بود.

بیاید نگاهی به Intro این کوادکوپتر خفن بی‌اندازیم:

 

سنسورها

اگر نگران هستید که به چیزی برخورد کنید نگران نباشید. چون Mavic Air 2 با سنسورهایی برای عقب جلو و زیر خود به منظور جلوگیری از برخورد با موانع ارائه شده است.

و در یک قدم بیشتر از این ویژگی‌های هیجان انگیز، Mavic Air 2 مجهز به APAS 3 است. APAS 3 یک جهت یاب هوشمند است که drone را در حالت پرواز اتوماتیک در امان نگه می‌دارد.

جانمایی گوشی موبایل در ریموت کنترل Mavic Air 2

کنترل Mavic Air 2

طراحی جدید کنترلر Mavic Air 2، تمام خلبان‌های چشم انتظار را همچنان منتظر نگه داشت. این ریموت به جذابی نسخه قبل خود نیست.

اما بعد از چند پرواز اولیه ما خیلی دوستش داشتیم. محل قرارگیری تلفن موبایل در بالای این دسته یک تغییر خیلی خوب بود. اگرچه که این جانمایی برای گوشی موبایل، جلوی دید بر روی تریگر دوربین و gimbal dial را می‌گیرد، اما اگر یکبار به خاطر بسپارید که جای آنها کجا بود دیگر مشکلی نخواهید داشت.

Trigger دوربین و Dual-Pupose آن ویژگی جدیدی است که باید به آن عادت کنید. ما همیشه عادت داشتیم که روی Trigger سمت راست برای عکس گرفتن ضربه بزنیم و با Trigger سمت چپ فیلمبرداری کنیم.

اما الان و در این طراحی جدید ریموت کنترل Mavic Air 2، باید عادت کنیم که جای این دو تریگر با هم عوض شده است. در این جانمایی دسته کنترلی، باید از Trigger سمت راست برای هر دو حالت عکاسی و فیلمبرداری استفاده کنیم.

نمایی از پشت ریموت کنترل Mavic Air 2

اپلیکشن جدید برای جدیدترین کوادکوپتر برند DJI

Mavic Air 2 با ورژن جدید از اپلیکیشن DJI Fly کنترل می‌شود. دقیقا مانند کوادکوپتر Mavic Mini که در زمان ارائه به بازار، برای اولین بار به همراه این اپلیکیشن معرفی شد. اگرچه که ما در این آخرین ورژن از اپلیکیشن، چند تنظیم را که می‌توانستیم شخصی‌سازی کنیم را از دست دادیم؛ اما باید به اینکه اپ DJI FLY به راحتی قابل استفاده است اعتراف کنیم.

برد کنترل Mavic Air

این ریموت می‌تواند تا فاصله ۱۰ کیلومتر همچنان متصل بمانند. مسافتی که هیچ یک از ما نمی توانیم تا این فاصله کوادکوپتر را کنترل کنیم. تست ما به فاصله چیزی در حدود ۳۰۰ متر بود، که در این فاصله هیچ قطعی در اتصال یا سیگنال ویدیو احساس نکردیم.

در انتها امیدواریم که این مقاله و بررسی ویژگی‎‌های آخرین کوادکوپتر DJI برای شما مفید بوده باشد و با این گجت جدید و جذاب برند DJI بتوانید عکس ها و ویدیوهای جذابی را در حین پرواز ثبت نمایید.

برای اطلاع از آخرین تکنولوژی های روز دنیا با ما و با مجله هوشمند همراه باشید.

همچنین شما می‌توانید برای دیدن پست‌های دیگر ما از طریق لینک زیر اقدام کنید.

با به‌روزترین‌های این روزهای دنیای همیشه در حال پیشرفت تکنولوژی آشنا شوید.

Table of Contents

خوش آمدید