لذت کنترل HDL با محصولات اپل(Apple)

با توجه به محبوبیت محصولات برند اپل ، چی چیزی هیجان انگیز تر از ادغام این محصولات با سیستم هوشمند خانه ی شما وجود دارد؟!یکی از بهترین مزایا در مورد خانه های هوشمند ادغام رو به رشد کنترل صوتی با هر دستگاه هوشمندی است. عالی نمی شود اگر بتوانید فقط با فرمان دادن یک فنجان قهوه داشته باشید و یا پرده ها را کنار بکشید؟ خوب این کار امکان پذیر است.

سوالی که برای همه ایجاد خواهد شد این است که این ادغام از چه طریقی امکان پذیر است؟ !پاسخ این سوال در گرو شناخت پلتفرم HomeKit از سری محصولات اپل است.و حالا…HomeKit چیست؟اپل برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ از پلتفرم HomeKit رونمایی کرد و وعده داد اولین محصولات مبتنی بر این سرویس در سال ۲۰۱۵ روانه بازار شوند. تا به امروز توسعه دهندگان برای همگام سازی هر چه بیشتر با محصولات اپل سعی داشته اند با استفاده از این پلتفرم اپ های مختلفی را برای کنترل گجت های خانگی تولید و عرضه کنند.هوم‌کیت فریم‌ورک انحصاری اپل، برای سازندگان و توسعه‌دهندگان ساخته شده تا با استفاده از آن محصولات اپل را به ریموت خانه هوشمند تبدیل کنند. با استفاده از کارکرد این برنامه می‌توانید محصولات هوشمندسازی خانه را از طریق اپ‌های iOS و سیری کنترل کنید.

اپلیکیشن Home در آیفون چیست؟هوم یک برنامه ساخته شده توسط اپل است که بر روی آیفون، آیپد و آیپاد تاچ به صورت پیش فرض نصب شده و به شما اجازه می‌دهد تمام محصولات هوم‌کیت را کنترل کنید. با استفاده از این اپ می‌توانید قسمت‌های مختلف خانه را کنترل کرده و یا مجموعه‌ای از دستورات را برای آن تعریف کنید. Siri دستیار وسایل هوشمند برند اپل ، نظیر آیفون، مک بوک و …   یک دستیار تمام عیار شخصی برای افراد مبدل شده است  که به کمک آن کاربران بتوانند همه امور شخصی خود و همچنین امور مربوط به داخل خانه را کنترل کنند.  تمامی این خواسته ها می تواند شامل روشن و خاموش کردن لامپ ها، کنترل سیستم سرمایش و گرمایش، کنترل سیستم صوتی و امنیتی و اجرای سناریو های هوشمند  بوسیله دستیار Siri باشدبا استفاده از Siri می‌توانید با گفتن پیغام شب بخیر به هنگام خواب،  چراغ‌ها را خاموش کرده و درب بیرونی را قفل کنید و حتی هنگامی که در ماشین و جلوی درب هستید از این گونه فرمان ها استفاده کنیداما این پروسه بسیار پیشرفته است و خیلی برای کاربران راحت نیست. چیزی که ناراحت کننده است این است که با وجود این که هوم کیت چند ماهی است که منتشر شده است، هنوز دستگاه های زیادی با آن سازگار نیستند   اما کمپانی  HDL این امکان را برای ساختمان های هوشمند خود فراهم نموده  است.البته قابل ذکر است  کمپانی  HDL با کمپانی APPLE  به عنوان شریک تجاری در سال 2017 جهت کنترل سیستم هوشمند با  SIRI شروع به فعالیت کرده   و تمامی پروژه و ساختمان هایی که با  HDL هوشمند شدند امکان کنترل از طریق  SIRI  را دارا می باشد.این سیستم کنترل صوتی  امکان کنترل از طریق اپلیکیشن و از طریق  گیت وی تابلویی  HomeKit متصل با شبکه هوشمند  HDL  تحت هر دو پروتکل  BUSPRO و KNX فراهم می نماید و فرامین کاربر را برای کنترل خانه ی هوشمند خود ، به این شبکه ارسال میکند

Table of Contents

خوش آمدید