افراد سالخورده، هدف خانه های هوشمند در سال 2019!

افراد سالخورده، هدف خانه های هوشمند در سال 2019!

افراد سالخورده، هدف خانه های هوشمند در سال 2019!

فروش تکنولوژی  به کاربر جهت ورود اطلاعات و داده های خود  (به مخصوص افراد سالخورده ) روند سختی را پیش رو دارد . به عنوان مثال این خواسته ی بزرگی است که از فردی که دارای ناراحتی قلبی است بخواهیم اطلاعات مربوط به قند خون خود را وارد دستگاه کند و یا هر روز خودش را وزن کند .احتمال کمتری وجود دارد که شخص بتواند این اطلاعات را هنگام درد به پزشک معالج خود انتقال دهد.

راهکار برای سالمندان گریزان از تکنولوژی

در سال 2019 طبق تحقیقات موسسه CBinsights مشخص شد شهروندان بزرگسال ، استفاده ی کمتری از تکنولوژی های مرتبط با سلامت و بهداشت که در خانه استفاده میشوند دارند . در ژانویه 2018 گوگل امتیاز ثبت سنسور های همیشه فعال در مکان هایی مثل حمام را برای جمع آوری اطلاعات راجع به عملکرد قلبی و عروقی بدست آورد.

این سنسور ها به صورت خودکار تغییرات رنگ را بر روی پوست دنبال میکنند تا ببینند که ایا در جریان خون اختلالی ایجاد شده است یا خیر .به عنوان مثال هر زمان که یک بزرگ سال حمام میکند یا دندان هایش را مسواک میزند یا دست هایش را میشورد این حسگر ها اطلاعات مربوط به جریان خون این شخص را ثبت میکند.

شرکت آمازون در تیم سالمندان

در اکتبر 2018 شرکت آمازون حق امتیازی را دریافت کرد که بدین وسیله میتوانست وضعیت صدای نا متعارف مثل سرفه کردن یا صدای گرفته هنگام گلو درد و حتی وضعیت های هیجانی مختلف مثل شادی و غم  را ثبت نماید . به عنوان مثال اگر فرد سالخورده ای در حال سرفه کردن باشد ممکن است الکسا دارویی را پیشنهاد کند یا حتی اگر برنامه ریزی شود ممکن است بعد از سرفه کردن مستقیما به مسئولین بهداشت و سلامت متصل شود .

تکنولوژی های پایش سلامت ، به صورت خودکار بسیار می توانند کارا باشند. مثلا شرکت آمازون دستگاهی را معرفی کرده است که به افراد کمک میکند از طریق هر اسپیکری که در خانه وجود دارد به شخص داخل خانه متصل شود یعنی حتی شخص سالخورده ای که در خانه است لازم نیست که گوشی تلفنش همیشه همراهش باشد و به راحتی میتواند با استفاده از اسپیکر ها تماس های چه ضروری و چه غیر ضروری برقرار کند

منبع : 14 ترند شکل دهنده تکنولوژی در سال 2019 -CBinsights

Table of Contents

خوش آمدید