تکنولوژی و نرم افزار خانه هوشمند

تکنولوژی و نرم افزار خانه هوشمند

اتوماسیون منازل تاریخچه پیشینی دارد.پیدایش محصولات خانه هوشمند به سال 1975 میلادی بر می گردد زمانیکه یک شرکت در اسکاتلند X10 را توسعه داد . X10 پروتکلی است که به محصولات سازگار با یکدیگر اجازه میدهد از طریق سیم های برق خانه باهم در ارتباط باشند و نیاز به کابل اختصاصی برای شبکه کردن دستگاهها با یکدیگر ندارد.
X10,Zigbee,Buspro,KNX و Z-ware پروتکل هایی برای ارتباطات در یک خانه هوشمند هستند و بین لوازم الکتریکی یک اتحاد ایجاد می کنند.


راه اندازی خانه هوشمند
داشتن خانه ای هوشمند و راه اندازی تجهیزات هوشمند در خانه نیاز به دانشی تخصصی در این امر دارد که ما به رایگان این دانش را در اختیار شما قرار می دهیم و مشاور شما خواهیم بود.
کنترل روشنایی ساختمان بر اساس حضور افراد، سناریو ها با قابلیت تنظیم به صورت درصد روشنایی و حتی رنگ تولیدی از قابلیت هایی است که علاوه بر کاهش مصرف انرژی می تواند به منزل شما جلوه ای ویژه داده و لذت حضور در منزل را برای شما دو چندان نماید. این سیستم همچنین در زمان فعال بودن سیستم امنیتی می تواند با مدیریت روشنایی حضور شما را در منزل تداعی نموده و از بروز سرقت و تجاوز به منزل جلوگیری نماید
تنظیم دمای نقاط مختلف ساختمان و رسیدن به دمای مطلوب و بهینه در اوج کاهش هزینه های مصرف انرژی دیگر امکانی است که خانه هوشمند برای شما به ارمغان خواهد آورد. سیستم هوشمند منزل شما به شما این امکان را خواهد داد که از هر فضایی داخل و خارج از منزل، محل کار، مسافرت و هرجایی که تلفن هوشمند شما سیگنال دارد خانه خود را کنترل نمایید
قفل درب ها و درب پارکینگ بطور خودکار با نزدیک شدن شما باز خواهند شد. جای نگرانی نیست این قفل فقط برای شما باز می شود. تکنولوژی های متعددی در شناخت مالکین یک ساختمان وجود دارد که می تواند به راحتی تردد شما را به منزل سهل ساخته و در نهایت نگرانی فراموش کردن کلید منزل یا ریموت پارکینگ را برای همیشه حل می کند
آلارم خودکار سیستم های امنیتی سریعا در صورت ایجاد مشکل به موبایل شما پیام می فرستد و شما را از آخرین رخداد های ساختمان با خبر می سازد، ورود غیر مجاز، نشت آب، اعلام حریق، نشت گاز و یا هر نگرانی دیگری که شما در منزل خود دارید قابل پایش می باشد.
در طراحی یک خانه هوشمند شما می توانید حداقل و حداکثر امکانات هوشمندی را که می خواهید انتخاب کنید .برای شروع بهترین انتخاب این است که شما به این فکر کنید که چه کارهایی را بطور روزمره انجام می دهید و با مشاورین هوشمندسازی در مورد نحوه اتومات ساختن آنها مشورت کنید تا از راه حل های مناسب بهره ببرید.
بعد از آن می توانید از بسته های مختلف هوشمند در خانه خود استفاده کنید.اگر می خواهید با سیستم های گران قیمت و امکانات زیاد شروع به کار کنید ، بهتر است حتما با متخصصین امر برای طراحی سیستم ها صحبت کنید .خصوصا اگر نیاز به سیم کشی مجدد و یا بازسازی است.
براساس تحقیقات tech news world  ، حدود  60 درصداز ساختمان سازانی که قطعات اتوماسیون را در ساختمان های خود پیاده سازی کرده اند، برای این امر متخصص استخدام کرده اند . اگر شماهم قصد استخدام فردی در این زمینه را دارید و یا به این فکر هستید که با شخصی در این خصوص مشورت نمایید ،حتما با ما تماس بگیرد. ما در کنار شما خواهیم بود.

 

Table of Contents

خوش آمدید