به ویکی شرکت مهندسی هوشمند پارس خوش آمدید…

شما با موفقیت وارد ویکی شرکت مهندسی هوشمند پارس شدید. حال می‌توانید از تمامی قسمت‌های این ویکی بازدید کنید. ویکی دنیای سیستم هوشمند ساختمان و تمامی سوالات فنی و تخصصی در این حوزه می‌باشد.
امیدواریم مادامی که در ویکی ما هستید به دانش فنی شما افزوده شود.
دوست عزیز؛
شما به عنوان همکار ما شناخته می‌وشد و در صورت مشاهده مشکل خاص در ویکی؛ حتما به شرکت اطلاع دهید تا در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام شود.
از همکاری شما بی‌نهایت سپاسگزاریم.

[wpdreams_ajaxsearchlite]

راهکارهای فنی سیستم هوشمند

Buspro

سیستم HDL Bus پروتکلی بر پایه‌ای سریال می‌باشد، که جهت انتقال اطلاعات از باس استفاده می‌کند. این پروتکل؛ اصلیترین فریم ورک شرکت HDL می‌باشد که محصولات متنوعی را تحت این پروتکل تولید می‌کند.این پروتکل در بستر‌های با سیم به صورت RS485 و به صورت بی‌سیم قابل ارائه می‌باشد.
این بخش دارای دو قسمت برای نرم‌افزار و سخت‌افزارهای این پروتکل هوشمند است.

Buspro Wireless

هوشمند‌سازی ساختمان‌های قدیمی را که در آنها امکان سیم‌کشی جدید وجود ندارد و یا اماکنی که به هر دلیل امکان تغییرات در سیم کشی سنتی را ندارند، ممکن ساخته است و در کمترین زمان ممکن می‌توان سیستم هوشمند را در آنها پیاده‌سازی نمود. سیستم مورد نظر با سیستم‌های Zigbee و یا Z-Wave تفاوت داشته و بر پایه پروتکل BusPro می‌باشد که امکان اتصال آن را به باس BusPro را فراهم می آورد.

KNX

KNX سابقا شناخته شده با نام European Installation Bus (EIB) یک پروتکل ارتباطی کنترل ساختمان (و صنعتی) است که از تکنولوژی اطلاعات جهت اتصال دستگاه هایی چون سنسور ها، فعال‌سازها (Actuators)، کنترلرها، ترمینال‌های اپراتوری و مانیتورینگ بهره می‌گیرد. تکنولوژی KNX جهت استفاده در تجهیزات برقی برای پیاده‌سازی فرآیندها و کارکردهای اتوماتیک ساختمان طراحی گردیده است.

سیستم هتلی

از فاکتورهای خیلی مهم در هتل‌های هوشمند بالا بردن آسودگی و آرامش در کنار درنظر گرفتن میزان هزینه درنظرگرفته شده است. در این بین تجهیزات برقی هوشمند در هتل‌های هوشمند علاوه بر به ارمغان آوردن موارد فوق در یک هتل، زیبایی خاصی را نیز به آن می‌دهند. این سیستم‌ها مجموعه‌ای از کنترل‌ها و مانیتورینگ تجهیزات الکتریکال و مکانیکال و کنترل دسترسی هتل را شامل می‌گردد.

اینترکام

اینترکام‌ها همان آیفون یا درب بازکن‌های سابق هستند اما تحت شبکه با قابلیت‌های بیشتر که مکالمه صوتی و تصویری از قابلیت‌های اینترکام‌های تحت شبکه بوده، با پشتیبانی از پروتکل SIP، یکپارچه‌سازی این تجهیزات با سیستم تلفنی (IP-PBX) هم میسر می‌گردد. اینترکام‌های سیپ (SIP Intercom) معمولا تمامی قابلیت‌های یک تلفن تحت شبکه یا همان IPPhone رو دارا هستند.

نرم افزار یکپارچه سازی

به منظور مانیتورینگ و کنترل یکپارچه قسمت های مهم و حیاتی در ساختمان که  وظیفه این مجموعه پایش مداوم بخش های مختلف ساختمان واعمال فرمان به آنها به گونه ای  که عملکرد اجزای مختلف ساختمان متعادل با یکدیگر  بوده و در شرایط بهینه با هدف کاهش مصارف ناخواسته و تخصیص بهینه منابع انرژی فقط به فضاهای در حین بهره برداری می باشد.

اخبار فنی

تحقیق و توسعه

تحقیق و توسعه نقش بسیار مهمی در موفقیت کاری دارد و به استقامت کسب و کار کمک میکند‌. تحقیق و توسعه‌، کشف دانش جدید درباره محصولات، فرآیندها و خدمات و بکارگیری دانش برای ایجاد محصولات، فرآیندها و خدمات جدید و توسعه یافته است که نیازهای بازار را پوشش‌دهی می‌نماید.

اطلاعیه های فنی

در راستای بهبود کیفیت خدمات و ارائه راهکار‌های مناسب شرکت هوشمند پارس پس از بررسی و و ارائه راهکار‌های جدید و یا اصلاح فریم ویر محصولات جهت سولوشن‌های جدید  برای محصولات HDL  در قالب اطلاعیه‌های فنی در  اختیار همکاران قرار خواهد داد. تازه‌های دنیای فنی سیستم هوشمند در این بخش قابل بررسی خواهد بود.

سوالات متداول

سوالات پرتکرار Frequently asked questions) یا به اختصار ( FAQ یا سوالات متداول، لیستی از پرسش‌ها همراه با پاسخ‌های مربوط به آنهاست که معمولا برای بسیاری از افراد مرتبط با یک حوزه خاص به وجود می‌آید. شما می‌توانید در ای بخش بسیاری از سوالات مشترک با دیگر مشتریان مارا در این قسمت دنبال بفرمایید.