طراحی سیستم هوشمند(8-2) – آشنایی با کنترلر 0-10 ولت آنالوگ

کنترلر روشنایی 0-10 ولت آنالوگ سیستم هوشمند ساختمان
در ادامه مبحث آموزش طراحی سیستم هوشمند به موضوع آشنایی با کنترلر 0-10 ولت آنالوگ یا MDR0610 می‌رسیم. 

برای اینکه بفهمیم این ماژول در هوشمندسازی ساختمان و خانه هوشمند ما چه نقشی را ایفا خواهد کرد، چه مزایایی دارد و چه ویژگی‌هایی را به سیستم هوشمند ساختمان ما اضافه می‌کند، مطالب و ویددئوی اموزشی ان در ادامه تقدیم حضور شما خواهد شد. پس با ما همراه شوید.
در درس هشتم از دومین فصل از آموزش سطراحی سیستم هوشمند ساختمان به موضوع آشنایی با کنترلر 0-10 ولت آنالوگ می‌رسیم. برای آشنایی با دیگر مباحث آموزشی هوشمندسازی ما می‌توانید از طریق این لینک اقدام نمایید.

در حوزه سیستم روشنایی هوشمند به ویژه در محیط‌های اداری یکی از ولتاژهای بسیار محبوب،‌ استفاده از ولتاژ 0-10 ولت آنالوگ است. این ولتاژ جهت دیم کردن روشنایی‌های متفاوت در پروژه هوشمند ما استفاده می‌شود.
همانطور که در مباحث دیگه بهش اشاره کردیم روشنایی‌هایی داریم که یک درایور دارند، و از طریق این درایور می توانیم ویژگی‌های این چراغ را کنترل کنیم.
در این سیستم که اصلاحا به کنترلر 0-10 ولت آنالوگ مشهور هستند،  از ولتاژهای 0-10 ولت آنالوگ جهت تنظیم شدت روشنایی پروژه هوشمند ما استفاده می‌کند.

دقت کنید اگر در پروژه‌ای به این محصول نیاز پیدا کردید،‌ دقت کنید که بالاست یا درایوری که برای آن چراغ استفاده شده است، می‌توانند 0 تا 10 ولت آنالوگ را به عنوان بک فرمان ورودی بپذیرند و از طریق آن بتوانند میزان دیم شدن یا کلاهش شدت نور چراغ را کنترل نماید.
اگر در پروژه ای همچین نیازی پیدا کردید  و مشتری و کارفرمای شما به شما اعلام کردند که چراغ‌های ما 0 تا 10 ولت آنالوگ را ساپورت میکند و میخواهیم با ولتاژ 0-10 ولت، چراغ ها را دیم کنیم، شما در بین محصولات هوشمند HDL به محصولی با پارت نامبر MRD0610 نیاز دارید.
این ماژول دارای 6 کانال 10 آمپر است که به صورت On و OFF در بالای ماژول قرار دارند. و متناسب با هر کانال 6 خروجی به صورت آنالوگ وجود دارد. زمانی که شما خطی را روشن میکنید و روی مقداری از دیم تنظیم میکنید (برای مثال دیم 20 درصد) ابتدا رله فعال شده، برق آن خط وصل شده و بعد توسط 0 تا 10 ولت آنالوگ، میزان شدت روشنایی تنظیم می‌شود.
برای آشنایی بیشتر شما با ماژول MRD0610.423 برند HDL از شما دعوت می‌کنیم ویدئوی زیر را مشاهده نمایید:


 

Table of Contents

خوش آمدید