آموزش طراحی سیستم هوشمند(4-2) – آشنایی با دیمرهای هوشمند DC

آشنایی با دیمرهای هوشمند DC

آموزش طراحی سیستم هوشمند(4-2) – آشنایی با دیمرهای هوشمند DC

در این مقاله با یکی دیگر از درس های آموزشی در خصوص آموزش طراحی سیستم های هوشمند با شما همراه هستیم در این بخش میخواهیم در رابطه با کنترل دیمر های هوشمند DC صحبت نماییم.
در درس قبلی به طور کامل با دیمرهای هوشمند آشنا شدیم.
همانطور که گفته شد، دیمرهای Universal برای مصرف کنندگان ۲۲۰ ولت مناسب بود. اما ما گاهی در نورپردازی خانه و ساختمان خود از چراغ ها و لامپ‌هایی استفاده می‌کنیم که ولتاژ ورودی آنها ۱۲ ولت ۲۴ ولت هستند و در فضاهای مختلف هم کاربرد دارند. مثلا از ریسه‌های RGB یا ریسه‌های تک رنگ برای نور مخفی استفاده می‌کنیم، یا حتی برای چراغ‌هایی که در داخل استخر استفاده می‌شود، الزاماً باید از چراغ‌هایی استفاده شود که ولتاژ آنها پایین مثلا در حدود ۱۲ یا ۲۴ ولت باشند که کاربران را دچار آسیب‌دیدگی و برق گرفتگی نکنند.

آیا در استخر و سونا و جاهای مرطوب می‌تون از هر لامپی استفاده کرد؟

گاه پیش می‌آید که ما بخواهیم این چراغ‌ها را نیز دیم کنیم یا شدت روشنایی آنها را کنترل نماییم. همانطور که در بحث آموزش استفاده از رله‌‌های هوشمند در طراحی سیستم هوشمند گفته شد، چون رله ها از یکدیگر کانال های مجزا داشتند، نیاز نبود که ما از مدل های متفاوت برای ولتاژهای متفاوت استفاده کنیم. چون در رله ها بین هر کانال رله و کانال بعدی بحث ایزولاسیون مطرح هست.
اما در بحث دیمرها این موضوع وجود ندارد. اینجا باید از دیمرهای DC با ولتاژ ۱۲ تا ۲۴ ولت استفاده کنیم تا امکان کنترل شدت روشنایی چراغهای با ولتاژ ۱۲ تا ۲۴ ولت را داشته باشیم.

برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با نحوه استفاده از دیمرهای هوشمند DC از شما دعوت می‌کنیم که ویدیوی زیر را مشاهده نمایید.

در درس بعدی می‌توانید با مبحث DMX و کنترل روشنایی سیستم هوشمند ساختمان به کمک آن، بیشتر آشنا شوید. برای متخصص شدن خود در زمینه‌ هوشمندسازی، آموزش‌های ما را از دست ندهید.

Table of Contents

خوش آمدید