پلی استیشن PS5 و رونمایی رسمی شرکت سونی

رونمایی از پلی اسیشن PS5

رونمایی رسمی سونی از PS5

بعد از ثانیه شماری‌های بسیار طرفداران دنیای بازی‌های دیجیتال شرکت سونی این غول فعال در زمینه بازی‌های دیجیتالی از ظاهر پلی استیشن سری ۵ و PS5 Pro جدید خود رونمایی کرد. از تفاوت این دو سری می‌توان به معمولی بودن یکی و دیجیتالی بودن دیگری اشاره کرد.

همان‌طور که انتظار می‌رفت در کنار این رونمایی از ظاهر خود کنسول، بازی‌های جدید این کنسول هم رونمایی شده است.

نسخه سری معمولی سری PS5
نسخه سری معمولی سری PS5 به همراه امکان استفاده از دیسک های بوری

تفاوتی که در دو مدل معمولی و دیجیتال این کنسول می‌توان از آن یاد کرد، این است که کنسول دیجیتال فقط نسخه دیجیتالی بازی‌ها را اجرا می‌کند و درایوری برای CD ندارد اما در نسخه معمولی می‌توانیم از دیسک‌های بلوری برای اجرای بازی استفاده کنیم.

اما در کنار بحث ظاهر فضایی مانند این کنسول، آن چیزی که بسیار اهمیت دارد بحث قیمت نهایی این کنسول است که هنوز اعلام نشده است. اما مدیر عامل شرکت سونی اعلام کرد که ویژگی‌های دیگری در کنار این کنسول PS5 نوظهور در آینده نه چندان دور ارائه خواهد شد.

خانواده سفید رنگ سری ۵ پلی استیشن

به دنبال بدنه کنسول PS5 و نسخه دیجیتال آن، چند لوازم جانبی مانند استند برای شارژر دوربین یا هدست معرفی شده است که این مجموعه را کامل و خواستنی‌تر می‌کند.

خانواده کامل پلی استیشن سری 5 یا PS5 دارای  هدست، جای شارژ دسته و...
خانواده کامل پلی استیشن سری 5 یا PS5 دارای هدست، جای شارژ دسته و…

زمان ارائه در سطح بازار این کنسول یکی از هدف‌های شرکت سونی این است که نسبت به پلی استیشن 4 یا PS4 در سال اول، نسخه کمتری را به  بازار دنیای بازی‌های دیجیتال اضافه کند. گران‌قیمت بودن سخت افزار قدرتمند PS5 باعث شده تا هزینه تمام شده ساخت این کنسول بالا برود.

بنابراین قیمت کنسول PS5 قطعا از نسل قبلی یعنی PS4 بالاتر خواهد بود.
همین موضوع باعث شد تا تصمیم برای عرضه کمتر PS5 گرفته شود اما سونی اعلام کرده انتظار فروشی در حدود ۶ میلیون دستگاه را در شش ماه اول خواهد داشت و این رقم برای کنسول پلی استیشن 4 در زمان انتشارش هفت و نیم میلیون کنسول بوده است.
بنابراین قیمت کنسول PS5 نباید کمتر از ۵۰۰ دلار برآورد شود و این به دلیل افزایش قیمت قطعات داخل این کنسول قدرتمند است. سونی برای حفظ درآمد خود تصمیم دارد که همزمان بر روی هر دو کنسول PS5 و PS4 برای جبران فروش کمتر نسل ۵ کنسول جدید پلی استیشن کار کند.

قیمت پایه پلی اسیتشن قبلی یعنی PS4 در حدود 3۰۰ دلار است و انتظار می رود با عرضه PS5 قیمت PS4 از این مقدار هم کمتر شود تا افراد بیشتری به این خانواده بپیوندند تا سرویس‌های آنلاین سونی شاهد کاربران بیشتری باشد.

کنسول های دیجیتال و معمولی PS5
کنسول های دیجیتال و معمولی PS5

PS5 در سایه کرونا

به دلیل هم گیری بیماری کرونا (کووید ۱۹) کارمندان شرکت سونی به صورت دورکاری و از خانه مشغول به کار هستند. علاوه بر این شرکت سونی ممکن است بخواهد از مراسم رونمایی آنلاین PS5 هم برای این همه‌گیری جلوگیری کند. به طور کلی ویروس کرونا برنامه های رونمایی پلی استیشن 5 را مختل کرده است. ممنوعیت در سفرهای برون مرزی مانع حضور مهندسین شرکت سونی بر سر پروژه پلی استیشن 5زدر کارخانه‌های چین شده است بنابراین تاییدیه‌های نهایی این کنسول هنوز صادر نشده است.

نظر شما در مورد این کنسول تازه وارد و هیجان انگیز چیه؟

Table of Contents

خوش آمدید